نحوه استفاده از وام و پرداخت قسطی طرح جریمه مشمولان غایب

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۱۷:۴۱:۰۶
کد خبر: ۴۱۹۲۸۷
نحوه استفاده از وام و پرداخت قسطی طرح جریمه مشمولان غایب
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان سمنان شرایط استفاده از وام و پرداخت قسطی طرح جریمه مشمولان غایب را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان ؛سرهنگ حسن رستمیان در خصوص طرح جریمه مشمولان غایب گفت: قانون‌گذار نحوه پرداخت مبلغ جریمه را به صورت نقدی و قسطی تعیین کرده است و براساس قانون فقط تا پایان سال 1395 این طرح معتبر است.

وی افزود: تمام کسانی که در سال گذشته موفق به واریز وجه جریمه نشده‌اند، باید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی(پلیس+10) نسبت به ثبت درخواست خود مبنی بر پرداخت مبلغ جریمه به صورت نقدی، قسطی یا در قالب استفاده از تسهیلات اعطایی اقدام کنند.

معاون وظیفه عمومی استان بیان کرد: همه متقاضیان می بایست یکی از این روش‌ها را انتخاب و نسبت به پرداخت وجوه جریمه اقدام کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان با پرداخت نقدی جریمه یک شناسه واریز دریافت کرده و پس از واریز وجه، کارت صادر و به نشانی فرد ارسال می‌شود.

این مقام انتظامی در ادامه با تشریح شرایط قسط‌بندی مبلغ جریمه مشمولان غایب گفت: متقاضیان در ابتدا می‌بایست یک سوم مبلغ جریمه را پرداخت کرده و مبلغ باقیمانده را به صورت قسطی تا پایان سال 1395 پرداخت کنند که در این راستا بانک قوامین به عنوان بانک عامل پیش‌بینی شده است.

سرهنگ رستمیان افزود: افرادی که نیمی از وجه جریمه خود را پرداخت کرده باشند، اجازه یک مرحله خروج از کشور به منظور سفرهای زیارتی را می‌دهیم و امکان بهره‌بندی از برخی امکانات به صورت موقت را خواهند داشت.

وی در خصوص نحوه  استفاده متقاضیان از تسهیلات گفت: مشمولان طرح یک سوم پول را به بانک قوامین به عنوان بانک عامل پرداخت کرده و پس از آن مراحل دریافت وارم را طی می‌کنند.

این مقام مسئول مطرح کرد: شرایط اعطای وام براساس قوانین بانک می‌باشد و طبق ضوابط و شرایط بانک، وام به متقاضیان اعطاء می‌شود.

معاون وظیفه عمومی استان خاطرنشان کرد: وام به همراه یک سوم پرداختی از طریق بانک به صورت یک‌جا به خزانه واریز شده و کارت معافیت توسط سازمان وظیفه عمومی صادر و به نشانی فرد ارسال می‌شود. وی گفت: شرایط دریافت وام براساس شرایط مورد توافق متقاضی و بانک است که این حالت مانند واریز نقدی وجه جریمه است و کارت متقاضی بلافاصله صادر می‌شود.

سرهنگ رستمیان با بیان اینکه نامه‌های پرداخت تسهیلات از بیستم خرداد ماه به متقاضیان ارائه می‌شود گفت: هماهنگی لازم برای تقسیط وجه جریمه و پرداخت تسهیلات با بانک انجام شده و نامه‌های مربوطه را در زمان اعلامی به متقاضیان ارائه تا با انتخاب یکی از روش‌ها نسبت به پرداخت مبلغ جریمه اقدام کنند.

وی یادآور شد: بانک‌ها از طریق نوبت‌بندی اقدام به پرداخت وام می‌کنند بنابراین با توجه به محدود بودن منابع بانک‌ها، اولویت با افرادی است که درخواست خود را زودتر ثبت کرده‌‌اند.

 

نظر شما