رئیس عقیدتی ـ سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور:

قرآن در قلب هر فردی تجلی پیدا نمی‌کند

۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۰۹:۴۳:۵۱
کد خبر: ۴۲۲۸۴۱
قرآن در قلب هر فردی تجلی پیدا نمی‌کند
رئیس عقیدتی ـ سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور ، گفت: قرآن مانند نوری است که در قلب هر فردی تجلی پیدا نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن دانش در طرح ضیافت اندیشه فعالان رسانه‌‌ای خراسان جنوبی، اظهار داشت: اصحاب رسانه باید صادقانه با خبر برخورد کنند و نکاتی را بنویسند که با واقعیت جامعه تطابق داشته باشد.

وی گفت: با بیان اینکه قرآن هفت بطن دارد و در هر بطنی هزاران معانی نهفته است، افزود: ملاصدرا یکی از نابغه‌هایی بود که در علوم مختلف تبحر خاصی داشت، وی در تمام علوم قلم زده و تحقیق کرد.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با بیان اینکه تمام مسلمانان و ادیان متفاوت روزه می‌گیرند، گفت: بوعلی‌سینا یکی از نابغه‌های ایرانی اعتقاد داشت تمام امراض مردم از معده است و از راه روزه مردم را معالجه می‌کرد.

دانش افزود: وقتی رمضان فرا می‌رسد زندانیان و شرارت‌ها کم می‌شود و این نشانگر این است که بسیاری از افراد در این ماه به سمت معنویت می‌روند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از گناهان از طریق چشم اتفاق می‌افتد بنابراین باید از چشم خود مراقبت کرد، گفت: اگر بخواهیم اخلاق ما قرآنی باشد باید از وجود پیغمبر و بزرگان دینی الگو گرفت.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با بیان اینکه قرآن مانند نوری است که در قلب هر فردی تجلی پیدا نمی‌کند، افزود: فردی شاید حافظ کل قرآن باشد اما تغییری در خود احساس نکند اما شاید فردی با حفظ یک آیه قرآن تغییرات بسیاری را در زندگی خود مشاهده کند.

دانش با بیان اینکه علاوه بر اینکه بدن ما روزه است باید قلب، زبان، گوش، دست و پا روزه باشد، اظهار داشت: فردی که می‌خواهد اخلاق‌محور باشد باید از وجود پیغمبر الگو بگیرد و آداب اجتماعی را رعایت کنند و در معرض دیگران شخصیت فردی را خرد نکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز