مدیرکل جهاد کشاورزی استان :

صادر شدن بیش از ۹۰ درصد بادام تولید شده در باغات چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۱۵:۲۶:۵۰
کد خبر: ۴۲۳۱۳۸
صادر شدن بیش از ۹۰ درصد بادام تولید شده در باغات چهارمحال و بختیاری
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 90 درصد بادام تولید شده در باغات این استان صادر می‌شود.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ ذبیح‌الله غریب  اظهار کرد: 90 درصد بادام تولید شده در باغات این استان به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

مدیرکل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به میزان برداشت بادام از باغات این استان به ویژه شهرستان سامان گفت: سالانه بیش از 22 هزار تن بادام در باغات این استان تولید که 90 درصد آن به کشورهای خارجی صادر می‌شود و برای چهارمحال و بختیاری ارزآوری دارد.

وی با اشاره به اینکه تولید بادام در باغات چهارمحال و بختیاری دارای شرایط آب و هوایی خاصی است، تصریح کرد: متأسفانه سرمازدگی‌های که در اوایل فصل بهار اتفاق می‌افتاد باعث کاهش کمی و کیفی این محصول صادراتی می‌شود و خسارت‌های فراوانی را به باغداران وارد می‌کند.

غریب با اشاره به اهمیت افزایش تولید بادام در واحد سطح عنوان کرد: صادرات بادام به کشورهای خارجی 200 میلیون دلار برای چهارمحال و بختیاری ارزآوری دارد و در تلاش هستیم تولید بادام را در واحد سطح افزایش دهیم.

وی با اشاره به آغاز برداشت زردآلو، گیلاس و آلبالو از باغات چهارمحال و بختیاری گفت: برداشت گیلاس، زردآلو و آلبالو از باغات این استان تا اواسط تیرماه سال جاری ادامه دارد.

مدیرکل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: این محصولات ذکر شده به استان‌های همجوار مثل اصفهان، خوزستان و لرستان صادر می‌شود و دارای کیفیت خوبی است.

نظر شما