حفاری غیرمجاز

دستگیری حفاران غیر مجاز در بافت قدیم گرگان

۱۳۹۵/۰۴/۱۲ - ۱۱:۱۴:۰۰
کد خبر: ۴۲۵۳۴۹
دستگیری حفاران غیر مجاز در بافت قدیم گرگان
حفاران غیر مجاز در بافت قدیم گرگان در محله سرچشمه توسط نیروی های یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا، مهندس ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در این باره گفت: برابر گزارش های واصله تعدادی افراد سودجو قصد حفاری غیر مجاز در بافت قدیم گرگان محله سرچشمه را داشتند دستگیر شدند.

کریمی در ادامه افزود:  کنترل نامحسوس و کشیک شبانه روزی در دستور کار تیم یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان قرار گرفت و به مدت چند روز متوالی حفاران غیر مجاز را تحت نظر داشتند.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در ادامه اضافه کرد: باهماهنگی فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان گلستان با قاضی کشیک و کسب حکم قضایی شب گذشته با همکاری نیروی انتظامی حفاران غیر مجاز در حین ارتکاب جرم بهمراه آلات و ادوات کشف و ضبط و در این رابطه یک نفر دستگیر و دو نفر در تاریکی شب اقدام به فرار کردند و از محل متواری شدند.

مهندس کریمی اظهار داشت: پرونده این حفاران برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان اظهار امیدواری کرد: با کشیک شبانه روزی ماموران این یگان، گام های موثری برای حفاظت و پاسداری از مواریث ارزشمند تاریخی و باستانی استان گلستان برداشته شود.  

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز