فرمانده انتظامی شهرستان گچساران

امنیت اجتماعی جامعه در گرو رعایت حجاب و عفاف از سوی شهروندان است.

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۱:۵۹:۵۷
کد خبر: ۴۲۸۴۴۳
امنیت اجتماعی جامعه در گرو رعایت حجاب و عفاف از سوی شهروندان است.
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران با تاکید بر نهادینه شدن خودکنترلی در جامعه، اظهار داشت: عفاف و حجاب نقش و اهمیت بسزایی درامنیت اخلاقی، سعادت و سلامت خانواده و حفظ آرامش بین زن و مرد دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گچساران؛سرهنگ " علی کرم بازیان " گفت: حجاب و عفاف به ‌عنوان یک ارزش در جامعه مطرح است و نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف، عزم همگانی را می‌طلبد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران این باور را در جامعه نهادینه کرد که می توان در تمام شئون زندگی، سبک زندگی اسلامی را پیاده کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان گچساران، تصریح کرد پوشش هر فرد یک مقوله فرهنگی است که ریشه در اعتقادات و نگرش وی دارد و تغییر این نگرش فرآیندی مستلزم زمان و آموزش است بنابراین بدپوششی مقوله ای نیست که با برخورد انتظامی به صورت ریشه ای اصلاح شود حتی ممکن است برخوردها گاهی نتیجه معکوس داشته باشند بنابراین برای مقابله با این معضل باید کار فرهنگی مستمر انجام داد.

وی همچنین نقش آموزش را در راستای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب بسیار موثر دانست و بیان داشت: آموزش مهارت های اساسی زندگی به خانواده ها، نظارت و کنترل بر فرزندان از سوی والدین، ارتقاء اعتقادات و مناسک دینی خانواده ها، تقویت باورهای دینی در بین اقشار جامعه بویژه جوانان از جمله راهکارهای فرهنگی و اجتماعی مبارزه با بدحجابی است.

در ادامه ایشان تهیه برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی به منظور ترغیب انگیزه درونی آحاد جامعه، بروز حساسیت در قبال مظاهر مخل حریم عفاف در جامعه اسلامی و هماهنگی با دستگاه‌های ذی‌ربط جهت اجرای طرح‌های فوق را از ملزومات برنامه های دستگاههای فرهنگی در بحث عفاف و حجاب دانست .

سرهنگ بازیان در خاتمه تصریح کرد: از آنجائی که روان شناسان معتقدند که بین محرک و پاسخ، هر گاه پیوند ایجاد و نهادینه شود یادگیری صورت گرفته و بر این اساس هرگاه مراسم مذهبی و شعائر دینی همزمان با امور خوشایند درنظر کودکان انجام گیرد علاقه مندی آنان افزایش می‌یابد، می توان گفت که عفاف و حجاب در دختران و نگه داشتن چشم از نامحرمان در فرزندان پسر، در بستر خانواده با تربیت والدین در فرزندان، نهادینه می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز