جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان لرستان در شهرستان پلدختر:

تیم مدیریتی استان و مجمع نمایندگان لرستان در پلدختر

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۳:۵۸:۰۶
کد خبر: ۴۲۸۵۹۷
تیم مدیریتی استان و مجمع نمایندگان لرستان در پلدختر
جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان لرستان در شهرستان پلدختر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان لرستان در شهرستان پلدختر برگزار شد. 

استاندار لرستان و مدیران کل و معاونین استاندار لرستان به همراه پنج تن از نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه حضور یافتند.

محمد بیرانوندی و محمد رضا ملکشاهی راد نمایندگان خرم آباد در مجلس شورای اسلامی ،سید حمیدرضا کاظمی ،عباس گودرزی و عالی رستمیان نمایندگان پلدختر ،بروجرد و سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی از جمله نمایندگانی بودند که در این جلسه شرکت داشتند.

فرماندار پلدختر در این جلسه با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های این شهرستان برای توسعه گفت: این جلسه دارای اثرات مثبت برای شهرستان پلدختر در راستای توسعه و رفع محرومیت خواهد بود.

نورالدین درمنان افزود: خشکسالی و خشک شدن سال گذشته کشکان خسارات متعددی به شکاورزی و محیط زیست این شهرستان وارد کرده و با وجود بارش های بسیار خوب در سال زراعی 94-95متاسفانه کشت محصولات آبدوست در بالادست وضع را برای کم آبی در پایین دست نگران کننده کرده است.

فرماندار پلدختر با بیان اینکه آزادراه به افزایش بیکاری و بیکار شدن 4هزار نفر از شاغلان حاشیه جاده قدیم پلدختر –خرم آباد شده است،گفت: بر اساس بارش های سیل اخیر نیز 75میلیارد تومان به تاسیسات و بخش های زیر بنایی و کشاورزی و راههای شهرستان خسارت وارد کرده است.

درمنان افزود: 624واحد مسکن مهر در قالب 8تعاونی در پروژه مسکن مهر پلدختر وجود دارد که به علت عدم تامین آورده متقاضیان و ضعف پیمانکاران دارای مشکلاتی است.وی ادامه داد: طرح هادی در 40روستای پلدختر به میزان 20درصد بوده و پلدختر از کل اعتبارات طرح هادی لرستان 6/6درصد اعتبارات را به خود اختصاص داده است

فرماندار پلدختر گفت: از مجموعه روستاهای پلدختر فقط 40روستا از نعمت گاز بهره مند بوده و ضریب استفاده روستائیان پلدختر از گاز 47درصد است.وی افزود: از مجموع 269روستای پلدختر 121روستا از آب آشامیدنی سالم برخوردار بوده و 73درصد جمعیت روستایی پلدختر از آب آشامیدنی برخوردار هستند.درمنان ادامه داد: استخر پلدختر برای تکمیل شدن نیازمند تامین اعتبار است و احداث سالن بدن سازی و چمن فوتبال معمولان و تکمیل پمپاژهای آب کشاورزی پلدختر از دیگر مطالبات شهرستان پلدختر است. وی گفت: تکمیل دیواره های ساحلی ،رفع مشکل سند دار کردن ساختمان های حریم رودخانه ،ساماندهی شهدای گمنام و مزار شهدای روستایی ،تکمیل مصلی نمازجمعه ،پوشش تلفن همراه و دیجیتال و اینترنت ،تسریع در چهار خطه پلدختر – خرم آباد ،احداث سی ان جی در شهر معمولان ،سد خاکی چولهول ،احداث سیلوی 20هزار تنی ،رفع موانع اجرایی شدن پالایشگاه و کارخانه سیمان گام های مهمی در راستای اقتصاد مقاومتی است که امیدواریم به عنوان مطالبات مردم پلدختر اجرایی شوند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه پلدختر محروم و مظلوم است ،گفت: اقلیم پلدختر مناسب برای توسعه کشاورزی است و 8ایستگاه پمپاژ آب پلدختر به عنوان گامی در جهت توسعه کشاورزی باید هر چه زودتر تکمیل شوند.

سید حمیدرضا کاظمی افزود: شهرک گلخانه واشیان و مجتمع پرورش ماهی انارود از پروژه هایی است که باید تعیین تکلیف شوند. وی تصریح کرد: کم آبی در پایین دست کشکان و بحث سد معشوره ذهنیت بدی برای مردم پلدختر ایجاد کرده و ضروری است مردم را توجیه کنید که اگر مثلا 30هزار هکتار در بالادست آبی شوند برای مردم پایین دست چه تبعاتی دارد.

وی از پالایشگاه و سیمان به عنوان دو مطالبه مهم پلدختر یاد کرد و افزود: 40درصد بیکاری داریم و در حوزه بهداشت و درمان نیز بیمارستان پلدختر مشکل دارد و در حد یک درمانگاه است.

کاظمی افزود: این بیمارستان نه تجهیزات دارد و نه پزشک متخصص و درمانگاه معمولان نیز شبانه روزی نیست . وی گفت: برای تعدیل تعرفه گرمسیری برق پلدختر پیگیری کرده و به وزیر نیز مکاتبه کرده ام و امیدواریم این تعرفه تعدیل شود.وی گفت: رد پلدختر خبری از صنعت نیست و ایجاد بندر خشک و توجه به زیر ساخت ها در شهرک صنعتی پلدختر می تواند به جهش صنعت در پلدختر کمک کند.

خبر: عباس دارایی

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز