۸۵۰ روستای اردبیل دارای ظرفیت پرداخت زکات هستند

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۵:۳۵:۴۹
کد خبر: ۴۲۸۶۶۳
۸۵۰ روستای اردبیل دارای ظرفیت پرداخت زکات هستند
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: ۸۵۰ روستا از یک هزار و ۸۰۰ روستای استان اردبیل ظرفیت پرداخت زکات را دارند.

به گزارش برنا،به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل، بهروز زلالی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: کار جمع‌آوری زکات همزمان با برداشت محصولات کشاورزان در تمام مناطق استان اردبیل آغاز شده به طوری که عاملان زکات تلاششان بر این است تا با همکاری دهیاران، شوراهای شهر و روستا و ریش‌سفیدان محلات مختلف بتواند زکات واجب زارعان و کشاورزان را جمع‌آوری کنند.

وی با بیان اینکه در هر روستا که دارای ظرفیت زکات است شورای زکات تشکیل شده تا با همراهی دهیاران اعضای شوراها و معتمدین زکات جمع‌آوری شده و با اولویت رفع نیاز فقرا و نیازمندان زمینه خوبی برای این امر فراهم آید، ادامه داد: در کنار پرداخت زکات به فقرا اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه در مناطق روستایی نیز جزو اولویت‌های مصارف زکات است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه از یک هزار و 800 روستای استان اردبیل در 850 روستا ظرفیت جمع‌آوری زکات را داریم، تصریح کرد: بنا به فتوای اکثر مجتهدان و علما و در عمل به احکام شرعی اولویت پرداخت زکات مربوط به تامین نیاز فقرا است که در این زمینه تلاش و پیگیری‌ها برای رفع دغدغه‌های احتمالی در این حوزه است.

این مقام مسئول در مورد جمع‌آوری زکات فطریه در روزهای گذشته، بیان کرد: ما با استقرار 200 پایگاه شهری و روستایی سعی کردیم تا زکات فطریه هموطنانمان را جمع‌آوری کنیم که در این راستا از ظرفیت مراکز نیکوکاری نیز استفاده کردیم تا مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل افزود: امسال قرار شد در هر محله‌ایی که زکات فطریه جمع‌آوری می‌شود نیاز فقرا برآورد شده و توسط هیأت امنای محلات نسبت به تامین نیاز آنها از طریق پرداخت زکات فطریه اقدام شود.

زلالی یادآور شد: امسال هنوز رقم دقیق از میزان جمع‌آوری زکات فطریه انجام نشده و همچنان در برخی از پایگاه‌های شهری جمع‌آوری زکات فطریه باقی‌مانده هموطنانمان ادامه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز