مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان خبرداد:

رشد ۳۰ درصدی بازدید از دریاچه گهر و اقامت حدود ۵ هزار نفر گردشگر

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۵:۵۱:۴۵
کد خبر: ۴۲۸۶۸۱
رشد ۳۰ درصدی بازدید از دریاچه گهر و اقامت حدود ۵ هزار نفر گردشگر
بنا بر آمار احصاء شده در ایام تعطیلات عید فطر امسال حدود 5 هزار نفر گردشگر در دریاچه گهر لرستان اقامت نموده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، غلامرضا سلیمانی با اعلام این آمار گفت: بنا بر آمار احصاء شده در ایام تعطیلات عید فطر امسال حدود 5 هزار نفر گردشگر در دریاچه گهر لرستان اقامت نموده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان افزود: این آمار نسبت به سال گذشته حدود 30 درصد افزایش داشته است .

سلیمانی عنوان داشت: اقدامات عمرانی متعددی به منظور رفاه حال گردشگران و ایجاد زیرساخت های لازم طی سالهای اخیر در مسیر دسترسی دریاچه گهر و محیط پیرامون آن انجام گرفته که از آن جمله می توان به تعمیرات سرویس بهداشتی موجود در دریاچه گهر، احداث سرویس بهداشتی و مخزن چاه جذبی در زیر گردنه پنبه کار، ساماندهی چشمه آب گردنه پنبه کار، احداث مخزن جمع آوری زباله به صورت دائمی در زیر گردنه پنبه کار، احداث سکوی استقرار نیروی انتظامی، احداث 6 سکوی پیک نیکی با ابعاد مختلف در محل دریاچه، اصلاح نور پردازی ساختمان ها و سرویس های موجود و محیط دریاچه، تعویض باطری های خورشیدی و متعلقات آن، گابیون بندی در سه نقطه مختلف در طول مسیر گردنه پنبه کار، چشمه سفید آب و گردنه خدا قوت به منظور اصلاح مسیر پیاده روی اشاره کرد.

عطا حسن پور که در ایام تعطیلات عید فطر در دریاچه گهر حضور داشت بیان کرد : امسال شاهد اقامت گردشگران و کوهنوردان فراوانی از سراسر کشور در دریاچه گهر بودیم به گونه ای که برخی گردشگران برای برپایی چادر با کمبود فضا مواجه می شدند.

مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: طی مصاحبه نظرسنجی هایی که از نزدیک با گردشگران انجام شد دلیل انتخاب دریاچه گهر به عنوان مقصد گردشگری را، طبیعت بکر این دریاچه کوهستانی، تبلیغات گسترده، شهرت و آوازه این دریاچه در کشور ، مهمان نوازی مردم لرستان، آب و هوای پاک و قابلیت کوهپیمایی همراه با طبیعت گردی طی مسیر عنوان نمودند. همچنین قایق سواری، ماهی گیری، شنا، ارائه خدمات ویژه گردشگری و مهمتر از همه امنیت در این دریاچه را ظرفیتی بی نظیر اعلام کردند که در کمتر جایی از کشور می توان نمونه آن را مشاهده کرد.

حسن پور افزود: سفره خانه سنتی دریاچه گهر طی این مدت با ارائه غذاهای گرم ، سنتی و با قیمتی مناسب و به صورت تمام وقت در خدمت گردشگران بود که در کنار برنامه های متنوع از جمله اجرای موسیقی زنده محلی، ابراز رضایت مندی گردشگران را در پی داشت . همچنین ارگان های محیط زیست، هلال احمر و نیروی انتظامی حضوری فعال داشتند که خوشبختانه طی این مدت هیچگونه اتفاق ناخوشایندی رخ نداد.

وی اظهار داشت: بیشترین تعداد ورودی گردشگران از طریق شهرستان دورود و مسیر چشمه خرم به ثبت رسیده و مسیر دیگر نیز از شهرستان الیگودرز و منطقه تاپله به سمت جنگل بالای دریاچه گهر بوده است. مسیر سوم که دشوار ترین مسیر دسترسی به گهر می باشد از طریق شهرستان ازنا و صعود به بلندترین قله لرستان یعنی «سن بُران» است که این مسیر فقط مختص کوهنوردان حرفه ای است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دورود در ادامه گفت: تعداد اسکان مسافران در ایام تعطیلات عید فطر در شهرستان دورود حدود 30 هزار نفر شب اقامت بوده که در مراکز اقامتی و چادر های مسافرتی اقامت داشته اند.

محمد باقر فهیم نیا بیان کرد: تمام ظرفیت مراکز اقامتی این شهرستان در این ایام به طور صد در صد تکمیل شده و حدود 50 هزار نفر نیز از جاذبه های گردشگری بازدید نمودند.

فهیم نیا افزود : برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی در محل پارک آزادگان با ایجاد 10 غرفه، همکاری اعضای فعال انجمن های دوستداران طبیعت برای راهنمایی مسافران، توزیع بروشور معرفی آثار شهرستانی و کتابچه دریاچه گهر از جمله خدمات ارائه شده به گردشگران در این ایام بوده است.

 

نظر شما