سفر میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی به اردبیل

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۶:۲۲:۱۲
کد خبر: ۴۲۸۷۰۰
سفر میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی به اردبیل
همزمان با آغاز تعطیلات عید سعید فطر میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی به ییلاق ایران زمین، استان اردبیل سفر کردند.

به گزارش برنا،همزمان با آغاز تعطیلات عید سعید فطر جاده‌های اردبیل مملو از گردشگران داخلی و خارجی بود که مقصد آن‌ها ییلاق ایران زمین و دامنه‌های سرسبز خطه ساوالان بوده است.

این روزها جاده‌های اردبیل مملو از خودروهایی است که از نقاط مختلف دنیا و کشور به منطقه بکر و زیبای شمال غرب کشور سفر کرده‌اند و جای سوزن انداختن در مناطق گردشگری، تفریحی و توریستی استان نیست به طوری که تمامی مناطق گردشگری، توریستی و تاریخی اردبیل پر شده از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی که خطه سبلان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اند.

از شمال تا جنوب این دیار عظیم در حال حاضر میزبان مسافرانی است که همه ساله با سفر خود به این منطقه باز هم از زیبایی‌های آن سیر نشده و سفر خود به این منطقه را به کرات شاهد هستند، گردشگرانی که از نقاط مختلف دنیا ترجیح داده‌اند روزهای تعطیل خود را در کنار خانواده در استان اردبیل بگذرانند.

استان اردبیل با دارا بودن 1.09 مساحت کل کشور سالانه میلیون‌ها گردشگر و توریست را از نقاط مختلف جهان در خود جای می‌دهد که عسل ناب سبلان، خطه سرسبز این دیار دارالارشاد، آب‌های گرم معدنی و توریستی و بسیاری از مناطق بکر گردشگری اصلی‌ترین و محوری‌ترین وجه تمییز این استان با سایر نقاط کشور است.

این روزها خیل عظیم مسافران و گردشگران به سوی شهرستان‌های سرعین و مشگین‌شهر سوق داده شده‌اند که شهرستان سرعین به دلیل داشتن آبگرم‌های معدنی بکر میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی است به طوری که بیشتر ظرفیت مراکز اقامتی این شهرستان پر شده و خانه‌ مسافران گردشگران زیادی را در خود جای داده است.

تردد خودروها نیز در شهرستان سرعین به صورت چشمگیری افزایش یافته و انتظار می‌رود رفته رفته بر آمار این گردشگران در منطقه افزوده شود که استان اردبیل این روزها مملو از حضور باشکوه مسافران و گردشگران است.

ثبت بیش از 709 هزار تردد خودرو در اردبیل

رئیس پلیس راه استان اردبیل افزود: در نخستین روزهای تعطیلات عید سعید فطر بیش از 709 هزار تردد خودرو در جاده‌های مواصلاتی و ارتباطی اردبیل به ثبت رسیده است و خوشبختانه تاکنون تصادفاتی که منجر به فوت شده باشد در اردبیل گزارش نشده است.

سیدحجت فتاحی با اشاره به اینکه هم‌اکنون تردد خودروها در جاده‌های مواصلاتی و توریستی اردبیل به صورت نیمه‌سنگین و روان ادامه دارد، افزود: پلیس راه استان نیز تمهیدات لازم را برای روند تسهیل ترافیک در جاده‌های استان انجام داده و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

وی از آمادگی شبانه‌روزی ماموران پلیس راه استان و ماموران راهداری برای خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران در جاده‌ها خبر داد و تصریح کرد: نیاز است هم‌وطنان برای کاهش تصادفات موارد ایمنی را در جاده‌ها رعایت کرده و سرعت مطمئنه، بستن کمربند ایمنی تمام سرنشینان و نیز عدم سبقت‌های غیرمجاز را مبنای کار خود قرار دهند تا سفر خوش و خوبی را در کنار خانواده خود به همراه داشته و تجربه کنند.

جاده های مواصلاتی و توریستی استان اردبیل در نخستین روزهای تعطیلات عید فطر و تعطیلات تابستانی مملو از خودرو بوده به طوری که در ساعاتی از روز شاهد ترافیک سنگین در گردنه‌ها، نقاط توریست پذیر و جاده‌ها و نیز محورهای اردبیل ـ سرعین و اردبیل ـ سرچم را شاهد هستیم و این در حالی است که بسیاری از خودرو در ساعاتی معین از روز را در حاشیه جاده ها توقف کرده‌اند.

سفر و مسافرت از دیرباز در کشورمان از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است و به محض آغاز تعطیلات و مناسبت‌های خاص خیل عظیمی از هم‌وطنان سفر را جایگزین امور روزمره قرار داده و یا به تعبیری دیگر مسافرات در برنامه مردم ایران از ارجحیت و برتری برخودار بوده که در این راستا استان اردبیل به دلیل داشتن آب و هوای بکر و زییا، جاذبه‌های گردشگری مقصد نخست گردشگران داخلی و خارجی است.

عسل برند سبلان سوغاتی ناب برای گردشگران

رئیس اتحادیه تعاونی زنبورداران کشاورزی استان اردبیل گفت: عسل ناب سبلان سوغاتی باارزش برای گردشگران داخلی و خارجی است و این عسل از لحاظ کیفیت و تاثیر و خواص درمانی و خوراکی ناب رتبه شاخص کشوری را به خود اختصاص داده است.

سیدفردین صفوی از آمادگی اتحادیه زنبورداران استان برای ارائه عسل باکیفیت به مسافران تابستانی خبر داد و افزود: نیاز است مسافران و گردشگران در خرید عسل به استانداردهای معین شده توجه داشته و عسل ناب اردبیل را سوغات ببرند.

وی بیان کرد: مسافران در خرید عسل به رنگ، بو و از همه مهمتر اینکه به رمکه عسل توجه داشته باشند که رمکه عسل باید وزن 350 گرم داشته باشد و در این راستا از خرید عسل‌های تقلبی و بی‌نام و نشان خودداری به عمل آورند که در این زمینه اتحادیه زنبورداران استان آماده همکاری همه‌جانبه است.

بیشتر گردشگران داخلی و خارجی علاقه زیادی به مصرف عسل در اردبیل دارند به طوری که بیشتر پرسش مسافران در مورد عسل باکیفیت دراردبیل است که نیاز است برای تامین عسل شاخص و برند سبلان و استاندارد توجه شود.

امیدواریم از فرصت به دست آمده حضور گردشگران در منطقه استفاده بهینه داشته و علاوه بر درآمدزایی در حوزه گردشگری و اشتغالزایی رضایت گردشگران و مسافران را فراهم سازیم تا بتوانیم در سال‌های آتی نیز همچون سال‌های گذشته میزبانی شایسته‌ای از گردشگران و توریست‌ها در منطقه داشته باشیم.

 

نظر شما