به همت موسسه مردم نهاد نسیم مهر نمین

اجرای طرح "پلان زندگی" در نمین/ لزوم توجه مسئولان به موسسات مردم نهاد

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۶:۵۶:۰۴
کد خبر: ۴۲۸۷۰۶
اجرای طرح پلان زندگی در نمین/ لزوم توجه مسئولان به موسسات مردم نهاد
*آغاز فصل تابستان در شهر فرهنگ خیز نمین بهانه‎ای برای پخش فیلم‎های سینمایی در سطح شهر با طرحی با عنوان پلان زندگی شد.* موسسه‎ی مردم نهاد نسیم مهر نمین که بنیان آن کاهش آسیب‎های اجتماعی می‎باشد در اولین شب های ماه تابستان اقدام به پخش فیلم‎های سینمایی در پارک فرهنگ این شهر کرد.

به گزارش برنا،نشاط اجتماعی را می‎توان از مهم‎ترین و موثرترین شاخص‎های اجتماعی در گسترش احساس رضایت عمومی از زندگی، بسط تعاملات اجتماعی سازنده، رشد اعتماد عمومی و مشارکت همه جانبه اجتماعی به شمار آورد که با تقویت این موارد در شخص حس رضایت وی از زندگی‎ بالا رفته و می‎توان گفت با گذشت زمان گام‎هایی را می توان در راستای کاهش آسیب‎های اجتماعی برداشت. بی شک مشاهده صحنه زننده‎ی جوانانی که در پارک ها مشغول کشیدن قلیان هستند، زیبنده ی یک شهر پیشگام در عرصه ی فرهنگی نیست و به همین دلیل باید به فکر اصلاح و تغییر نگرش این قشر آسیب پذیر با استفاده از مکانیزم های اجتماعی و ایجاد شور و نشاط همگانی بود که صد البته در این میان سازمان های مردم نهاد می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

سپیده انصاری رییس هییت مدیره موسسه توضیحاتی در رابطه با طرح ارایه داد. انصاری گفت:  این طرح برای پر کردن اوقات فراغت همشهریان عزیز به خصوص جوانان و مشارکت و جذب آنان به سمت فعالیت‎های فرهنگی بود که خلا آن در جامعه‎ی کوچک نمین  احساس شده بود و  در قالب پخش فیلم های پرمخاطب و برتر اکران شده در سینماهای کشور پایه ریزی شد. ایده این طرح به دلیل نبود سینما در وهله اول شاید کمی دشوار به نظر می رسید ولی بعد از  جست و جو بهترین مکان که امکانات اولیه برای اجرای این طرح داشت انتخاب شد با وجود این که  متاسفانه از آخرین برگزاری برنامه در آن پنج سالی می گذشت. با تمام این مشکلات  و با همت همه اعضای موسسه این مکان تجهیز و برنامه اجرا گردید.  

کبری احد ازده از اعضای فعال موسسه نسیم مهر  ضمن تشکر از مسولینی که مجوز برگزاری مراسم را صادر کرده بودند در باره طرح "پلان زندگی" توضیحاتی ارایه داد. احد زاده  گفت: این طرح نه تنها در وهله‎ی اول بهانه‎ای برای دور هم جمع شدن در شب‎های تابستان بود بلکه لایه‎های عمیق جامعه‎شناسی را با خود به همراه داشت،  پخش سه فیلم با موضوعاتی اجتماعی و جامعه پسند که هر کدام می تواند تلنگری برای بیننده باشد.  از سوی دیگر هدف اصلی برنامه افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح شهر نمین بود و البته مهمترین مزیت چنین طرح هایی کاهش آسیب های اجتماعی می باشد.

هوشنگ آهنگری  مدیر عامل موسسه نسیم مهر  ضمن تشکر  از امام جمعه محترم نمین، فرماندار محترم، شهرداری و فرهنگ و ارشاد شهرستان که همکاری مثبتی در این طرح داشتند با گلایه از مسولین نسبت به نوع نگاه به فعالان اجتماعی و تنگ نظری های موجود و مراحل اداری پر پیچ و خم بر روی فعالیت های موسسه خواستار همکاری بیشتر ارگان ها با تشکل های غیر دولتی شد. آهنگری  افزود: با وجود این که  در اردیبهشت ماه تشکل غیر دولتی نسیم مهر در دومین نمایشگاه توانمندی ها به عنوان غرفه برتر در یکی از بخش های نمایشگاه برگزیده شد ولی هیچ گونه واکنشی از طرف مسولین نسبت به این امر را شاهد نبودیم. با وجود این که برنامه های یکساله موسسه تدوین شده است و دومین انتخابات  هییت مدیره موسسه  برگزار شده است هم چنان شاهد هستیم که بسیاری از مسولان شهرستان در تعاریف اولیه تشکل های غیر دولتی مانده اند و هیچ گونه اطلاعی ندارند. این جای تاسف است که به جای حمایت از چنین تشکل هایی که  در زمینه آگاهی بخشی به جوانان فعالیت می نماید سنگ اندازی هایی را شاهد هستیم.

پیام نگهبان از دیگر اعضای نسیم مهر نیز اشاراتی به نحوه اجرای برنامه و حضور پر شور مردم داشت و گفت: حضور پرشور مردم انرژی مضاعفی را در فعالان اجتماعی شهر نمین موجب شده است تا هر چه بیشتر مطالبات خود را به گوش مسولین برسانند.

 وی افزود: در این برنامه ما  شاهد اعتراض به رکود چند ساله موجود در احداث مجتمع فرهنگی بودیم که دومین سال خود را گذراند. عدم وجود سینما و حتی عدم استفاده مطلوب از فضاهای فیزیکی که می توانند کارکرد فرهنگی داشته باشند باعث شده تا شاخص های فرهنگی نمین افت کنند. در این برنامه مردم همدل و یک صدا خواستار تسریع در روند اجرای پروژه مجتمع فرهنگی و تجهیز آمفی تیاتر میدانی بودند . امیدواریم مسولین نسبت به این دو درخواست اقدامات لازم را انجام دهند

یوسف شفیقی/خبرنگار برنا-شهرستان نمین

نظر شما