استخر شنای پلدختر مطالبه جدی مردم است /فقط یک میلیارد تومان برای تکمیل پروژه نیازاست

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۰۹:۳۰:۳۲
کد خبر: ۴۲۹۹۸۴
استخر شنای پلدختر مطالبه جدی مردم است /فقط یک میلیارد تومان برای تکمیل پروژه نیازاست
علی یاور عزیزپور از فعال بودن پروژه استخر شنای پلدختر خبردادو گفت: به محض تخصیص اعتبار به پیمانکار پرداخت می‌شود.

به گزارش  خبرگزاری برنا از  لرستان، علی یاور عزیزپور در رابطه با روند پیشرفت پروژه استخر پلدختر گفت: پروژه اکنون فعال است و به محض تخصیص اعتبار به پیمانکار پرداخت می‌شود.

وی افزود: پیمانکار باید کارش را انجام دهد و طبق تفاهمی که انجام شده به تعهد خود پای بند باشد.

اولویت اعتباری استخر در سال جاری

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان همچنین گفت: استخر شنای پلدختر یکی از اولویت‌های اعتباری اداره کل ورزش و جوانان لرستان در سال‌جاری است.

«علی یاور عزیز پور» می‌افزاید: به دلیل کمبود اعتبارات نتوانستیم در سال گذشته این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

تخصیص اعتبار صد درصدی

عزیزپور ادامه می‌دهد: در سال گذشته 400میلیون تومان به این استخر اختصاص پیدا کرد و علاوه بر آن 100میلیون تومان دیگر نیز به آن اضافه و به پیمانکار پرداخت شده است.

این پروژه که از مصوبات سفر اول رئیس جمهوری سابق به لرستان است در سال 81کلنگ زنی شد و پس از وقفه‌ای چند ساله به علت نامناسب بودن فضا به مکانی دیگر منتقل و در سال 86عملیات اجرایی آن از سرگرفته شد.

عملیات اجرایی کند این پروژه تا کنون 4 پیمانکار را خلع ید کرده است.

پیمانکار پنجم بخش اعظمی از کار را انجام داده و پیشرفت کار در یکسال اخیر از 25درصد به بیش از 80درصد رسیده است.اداره کل ورزش و جوانان و کمیته پیگیری پروژه به ریاست معاون عمرانی استاندار بر بهره برداری از استخر شنای پلدختر در هفته دولت سال‌جاری تأکید دارند.

استخر شنا مطالبه عمومی است

فرماندار پلدختر در این زمینه می‌گوید: استخر شنای پلدختر به مطالبه عمومی تبدیل شده است و باید در موعد مقرر تکمیل شود.«نورالدین درمنان» می‌افزاید: کمیته پیگیری وضعیت پروژه با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل اداره ورزش وجوانان استان و پیمانکار به ریاست معاون عمرانی استاندار لرستان تشکیل شده است.

تفاهم نامه برای افتتاح استخر درهفته دولت

فرماندار پلدختر ادامه می‌دهد: در آخرین نشست این کمیته تفاهم نامه‌ای بین طرفین امضا شد و مقرر شد که این پروژه در هفته دولت افتتاح شود.وی با انتقاد از وضعیت پروژه استخر می‌افزاید: کار خاصی از سوی پیمانکار پروژه پس از انعقاد تفاهم نامه در جلسه کمیته پیگیری پروژه که در دفتر معاون عمرانی استاندار لرستان تشکیل شد،انجام نشده است.

تعلل در کار پذیرفتنی نیست

درمنان بیان می‌کند: تعلل در عملیات اجرایی پروژه به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وی می‌افزاید: پیمانکار موظف است تا زمانی که اعتبارات تخصیص پیدا کند از جیب شخصی خود هزینه کند تا پروژه تکمیل شود و در نهایت هم مطالباتش توسط کارفرما پرداخت می‌شود.

این مسئول ادامه می‌دهد: پیمانکار در جلسه کمیته پیگیری استخر متعهد شده که استخر را تا هفته دولت تکمیل کند و در این تفاهم نامه هیچ قید و بندی وجود ندارد.

لزوم نظارت مدیرکل ورزش بر پروژه

درمنان می‌افزاید: مدیرکل ورزش و جوانان لرستان باید بر پروژه نظارت بیشتری داشته باشد، پیمانکار را ملزم به اجرای تعهداتی که داده است بکند و در برابر این وضعیت پاسخگو باشد.

غرق شدن 3 نوجوان پلدختری

فرماندار پلدختر می‌گوید: در پلدختر استخر شنا وجود ندارد و در طول 3 ماهه گذشته 3 نوجوان پلدختری در رودخانه کشکان غرق شدند.

اجرای تفاهم نامه منوط به تعهدات طرفین

پیمانکار پروژه نیز اظهار می‌کند: اجرای تفاهم نامه ای که در کمیته پیگیری پروژه توسط ما به‌عنوان پیمانکار امضا شده منوط به تعهدات طرفین است.

«کاکولوند» می‌افزاید: این پروژه را زمانی تحویل گرفته ام که کمتر از 20درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر پروژه نزدیک به 85درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این پیمانکار می‌گوید: اسکلت و ساختمان استخر تکمیل شده و فعالیت‌های نازک کاری نیز طی 20 روز آینده به اتمام می‌رسد.

وی اضافه می‌کند: برای نصب تجهیزات و تکمیل کل پروژه نیازمند تخصیص به موقع اعتبار هستیم.

الزام تامین اعتبار

پیمانکار پروژه استخر شنای پلدختر با بیان این‌که اگر اعتبار تخصیص پیدا نکند کاری از پیش نمی‌رود،می‌افزاید: تا کنون بیش از یک میلیارد و 100 میلیون تومان در این پروژه هزینه شده است.

وی می‌افزاید: فقط 700میلیون تومان اعتبار به من پرداخت شده و 400میلیون تومان دیگر از کارفرما طلب دارم که پرداخت نشده است.

فقط یک میلیارد تومان نیاز است

کاکولوند بیان می‌کند: برای تکمیل این پروژه یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

پیمانکار پروژه ادامه می‌دهد: بیشتر از سقف قرار داد کار کرده ام و گرچه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنم و کار در پروژه تعطیل نیست اما نمی‌توانم با دست خالی پروژه را به اتمام برسانم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز