رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در رامسر خبر داد:

تدوین قانون جامع مدیریت بحران در کشور

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۰:۴۶:۱۲
کد خبر: ۴۳۰۰۷۰
تدوین قانون جامع مدیریت بحران در کشور
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: لایحه قانون جامع مدیریت بحران هم اکنون دراین سازمان در حال پی گیری است که پس از تصویب آن در مجلس شورای اسلامی به یقین سطح اعتبارات و خدمات این نهاد افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از رامسر؛ اسماعیل نجار در کارگاه آموزشی مدیریت بحران شش استان کشور در اردوگاه شهدای هفتم تیر رامسر گفت: ایران جزو کشورهای بلاخیز دنیاست و اینکه هرلحظه شاهد وقوع رخدادهای طبیعی مانند زلزله، سیل و آتش سوزی جنگل ها در کشور باشیم، بسیار محتمل است.

وی با بیان آنکه از 45 مورد حادثه غیرمترقبه شناخته شده در دنیا ، 36 مورد آن در ایران رخ داده است، آتش سوزی مهیب در ماهشهر ، خراسان رضوی ، فروریزش درتهران و در نهایت وقوع 175 زلزله بالای 4 ریشتری در سال های گذشته و جاری به عنوان مصداق روشنی از حادثه خیز بودن کشور ما دانست.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران، مقوله آموزش همگانی و فراگیر را به عنوان یکی از بنیادین ترین راهکارهای کاهش میزان خسارت ها و آسیب های ناشی از وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی در کشور معرفی کرد و گفت که اعتقاد دارم عموم افراد جامعه به عنوان بهترین و نخستین امدادگران در زمان بحران در کشور هستند و این موضوع باید به طور جدی پی گیری شود.

نجار مکان یابی صحیح در حوزه ساخت و سازها، آزمایش خاک، استفاده از مصالح استاندارد و با کیفیت و به کارگیری نیروهای ماهر و با تجربه در ساخت و سازها را از راهکارهای کمک کننده در کاهش میزان خسارت های ناشی از حوادثی مانند زلزله در کشور ذکر کرد.

به گفته وی برگزاری چنین کارگاه های آموزشی ضمن آنکه موضوع مهم آموزش را در برخواهد داشت بلکه زمینه ساز انتقال تجربه ها و تبادل نظریات نیز خواهد بود.

وی تاکید کرد که باید با ایجاد زیرساخت های مناسب ، استفاده از اصول علمی و تجربه ها رویکردها به سمت و سویی باشد تا بتوانیم سوت امداد را در مواقع بحران به صدا در آوریم و چنین اقدامی مستلزم عزم جدی و آمادگی کامل همه ادارات و سازمان های مرتبط در این حوزه است.

وی درادامه به رخدادهای طبیعی اخیر در برخی از استان های کشور از جمله آتش سوزی در مجتمع تجاری و اداری خراسان رضوی ، مجتمع پتروشیمی ماهشهر و فرو ریزش در تهران اشاره کرد و گفت : چنین رخدادهایی در حقیقت می تواند به عنوان الگو و تجربه ای برای مسئولان در زمان بحران باشد تا بتوانند با آمادگی کامل میزان خسارت ها و آسیب های حوادث بعدی را به حداقل برسانند.

نجار به احتمال وقوع زلزله در برخی از استان های از جمله پایتخت کشورهشدار داد و گفت : حدود 400 تا 500 نقطه مشابه در تهران وجود دارد و اگرحوادثی مانند زلزله در این استان رخ دهد با فروریزش فاجعه به بارمی آورد و باید به گونه ای سیاست گذاری کرد تا زمینه انتقال جمعیت را به خارج از این استان را فراهم کرد.

وی همچنین با بیان آنکه در استان های شمالی هرسال بلایایی مانند سیل، زلزله و آتش سوزی در جنگل ها به وقوع می پیوندد گفت که طبق تفاهم نامه ای که میان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سال گذشته امضاء شده است در 14 نقطه کشور سایت استقرار بالگرد راه اندازی شده است.

در این کارگاه آموزشی چهار روزه حدود 200 نفراز مدیران کل و کارشناسان مدیریت بحران استان های مازندران، مرکزی، قم، البرز، سمنان و گلستان حضور دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز