استاندار خراسان رضوی تاکید کرد؛

لزوم برگزاری مستمرجلسات ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید در شهرستان ها

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۰۹:۰۶:۰۴
کد خبر: ۴۳۰۱۶۰
لزوم برگزاری مستمرجلسات ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید در شهرستان ها
استاندار خراسان رضوی جلسه در شورای اداری شهرستان فریمان که با یاد معلم شهید مرتضی مطهری برگزار شده بود، حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در این جلسه، گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست های 24 گانه اقتصاد مقاومتی باید با تعیین اولویت ها و در نظر گرفتن ظرفیت های موجود در هر شهرستان برای تحقق این مهم اقدام شود.

وی با تاکید بر لزوم بررسی مشکلات در حوزه صنایع و اقتصاد هر شهرستان در کارگروه های جداگانه، اظهار داشت: ارائه راه حل هایی اجرایی متناسب با هر موضوع برای رفع معضلات ضروری است.

استاندار خراسان رضوی افزایش تعاملات بین بخش های خصوصی، عمومی، مراکز دانشگاهی و دانش بنیان و مردم با دولت را یکی از اصلی ترین راهکارهای رفع مشکلات و حرکت در مسیر توسعه دانست و بر لزوم برگزاری مستمر جلسات ستادهای اقتصاد مقاومتی و تسهیل و رفع موانع تولید در سطح شهرستان ها متناظر با استان با هدف احصا مشکلات موجود تاکید کرد.

رشیدیان در ادامه سخنانش به تبیین ظرفیت های فریمان در بخش های کشاورزی، صنعت، معدن، خدمات و گردشگردی پرداخت و گفت: با تلاش برای جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و فراهم کردن فضا برای حضور مستمر گروه های مختلف مردم می توان زمینه را برای ایجاد فرصت های اشتغال پایدار و ثروت روزافزون در شهرستان فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه صنعت باید مشکلات احصا و تلاش برای آغاز به کارواحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شهرستان فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: کمک به تولید محصولات با کیفیت، متناسب با نیاز بازار و مصرف کنندگان، با قیمت مناسب و توجه به بخش بازگانی برای  بازاریابی محصولات دردستورکار قرار گیرد.

رشیدیان یکی از اصلی ترین دغدغه های دولت یازدهم را ایجاد فرصت های جدید اشتغال برای جوانان دانست و گفت: برای رسیدن به نرخ پنج درصدی بیکاری در افق چشم انداز توسعه باید سالانه 105 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته در خراسان رضوی 27 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شد، اظهار داشت: با این وجود به دلیل نرخ بالای مشارکت اقتصادی در استان رقم بیکاری همچنان بالا و نیازمند اقدامات کارشناسی است.

استاندار خراسان رضوی از اجرایی شدن طرح شورای راهبردی توسعه کارآفرینی در شهرستان های نیشابور و گناباد به صورت پایلوت خبر داد و گفت: در سایر شهرستان ها نیز این طرح با کمک کانون کارآفرینی، بخش خصوصی، مراکز دانشگاهی و دولت دنبال می شود.

رشیدیان به سایر اقدامات دولت برای حمایت از صنایع با هدف اشتغالزایی اشاره و تصریح کرد: اختصاص 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات در کشور برای راه اندازی و تکمیل واحدهای صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالا، ثبت واحدهای مشکل دار برای ارائه تسهیلات بانکی با سود پایین در سامانه بهین یاب که تا کنون برای 700 میلیارد تومان معرفی صورت گرفته، اختصاص 377 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به چند پروژه اقتصادی و تولیدی در استان و جذب 54 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در سه ماهه سال در خراسان رضوی جاری از جمله این موارد بوده است.

وی افزود: توزیع دور دوم ماشین آلات در بین دهیاری ها، تصویب 20 میلیارد تومان اعتبار برای اجرایی شدن 19 طرح توسعه در روستاهای بالای 50 خانوار استان و پیش بینی افزایش سه برابری کمک های دولت به شهرداری ها در سال جاری از دیگر اقدامات مورد پیگیری است.

استاندار خراسان رضوی یکی از اقدامات مطلوب صورت گرفته در فریمان در بخش کشاورزی را توسعه کشت گلخانه ای با هدف مصرف بهینه آب دانست و گفت: اجرای طرح های توسعه با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد خوشه های ارزش افزوده و اختصاص مبلغی از بودجه به پروژه های آب روستایی در دولت تدبیرو امید برای توسعه متوازن دنبال می شود.

رشیدیان در زمینه عمرانی اقدامات دولت برای گازرسانی به روستاها و مناطق دورافتاده را بررسی و خاطرنشان کرد: در پایان سال 95 برخورداری از نعمت گاز در سطح استان به حدود87 درصد خواهد رسید.

لزوم فرهنگ سازی برای کاهش استفاده آب در تمامی بخش ها و اصلاح الگوی مصرف و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی برای مبارزه فرهنگی با مصرف کالاهای قاچاق و خارجی، بهره گیری از ظرفیت مشهد 2017 برای افزایش تعاملات با سایر کشورها برای درونی کردن گفتمان اسلامی و بی اثرکردن تلاش های دشمنان برای نشان دادن چهره خشونت بار از اسلام در قالب حمایت از گروه های تروریستی همچون داعش و تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در بین بانوان برای حضور مستمر آنان در فعالیت های مختلف اجتماعی از دیگر تاکیدات استاندار در این جلسه بود.

 گفتنی است؛ بازدید از شهرک صنعتی شماره دو فریمان از دیگر برنامه های استاندار خراسان رضوی در سفر به این شهرستان بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز