معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان:

با زبان منطق و استدلال باید حجاب را در جامعه ترویج داد

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۲:۵۴:۴۶
کد خبر: ۴۳۰۲۱۶
با زبان منطق و استدلال باید حجاب را در جامعه ترویج داد
مصطفی مرادی با اشاره به روز 21 تیرماه،سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب رضاخانی، که به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است، گفت : با زبان منطق و استدلال باید حجاب را در جامعه ترویج داد

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان ؛ مرادی  یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر، توطئه‌ی کشف حجاب دانست و یادآور شد که تلاش های رضا‌خان ملعون، باعث شد تا عده‌ای از زنان غرب‌زده، به‌ویژه زنان درباری و دولتمردان، به صورت بی‌حجاب یا بدحجاب، در مجامع و معابر عمومی ظاهر شوند .

قیام مسجد گوهرشاد و کشته شدن صدها نفر از مردم و روحانیت و تبعید و زندانی شدن جمع بسیاری از آن ها، نقطه اوج مبارزه های بر ضد رضاخان بود و از آن واقعه جان گداز تا سقوط پهلوی اول و دوم، این مبارزه هم چنان ادامه داشت تا این که خداوند متعال، پاداش این مبارزات و از جان گذشتگی ها را، پیروزی انقلاب اسلامی، که از بزرگ ترین انقلاب های تاریخ است، قرارداد و این ملت را به نعمت استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی آراسته و مفتخر ساخت و عظمت اسلام را زنده نمود.

وی با اشاره به اینکه پوشیدگی و رعایت حجاب زنان ، دختران و رفتار متین جوانان در اجتماع همواره سدی محکم در برابر وسوسه های شیطانی بوده است افزود: رعایت پوشش اسلامی از سوی زنان و دختران جوان در برابر مردان یکی از مولفه های سامان دهنده روابط سالم زن و مرد در اجتماع است.

وی افزود : حجاب اسلامی تجلی زیباییهای معنوی زنان و دختران است چرا که بدون شک حجاب دینی ، آنان را از آفات و بیماریهای بسیاری بیمه می کند و می تواند طراوت و جمال آنان را پایدار سازد. زحمت حجاب حق بیمه ای است که زنان و دختران برای حفظ آرامش و سلامت آرامش خود می پردازند زیرا حجاب پرده ای است که از ورود تیرهای نگاه بیهوده ومشکلات دیگر به درون محیط امن آنان جلوگیری می کند.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به حضور بانوان ایرانی در میادین ورزشی بویژه عرصه های بین المللی افزود: اینکه دختر و زن مسلمان با پوشش اسلامی به عنوان سفیر حجاب و عفاف در مسابقات بین المللی حاضر می شود، علاوه بر اینکه موجب افتخار و عزت ایران عزیز ماست، موجب تبلیغ این اصل فطری و آسمانی در عرصه های جهانی است و فی الواقع زنان ورزشکار ما منادی این هستند که حجاب علاوه بر اینکه محدودیت نمی آورد، بلکه حاشیه امنی را ایجاد می کند تا موفقیتها و توانمندی های زنان بروز کند.

مرادی خاطر نشان کرد : شهدا برای حراست از حریم عفاف جان خود را فدا کردند و جوانان و دختران باید با حفظ حجاب و عفاف ادامه دهنده راه شهدا باشند.

باید عفاف و حجاب به درستی برای جوانان تبیین شود و با زبان منطق و استدلال این ارزش را در جامعه ترویج داد و الگوهای طراحی و لباس نیز در جامعه به درستی و همراه با درنظر گرفتن ارزش‌های اسلامی باشد.

فهم حجاب مثل دیگر معارف اسلامی لازم است و نباید این فهم را دیکته کرد بلکه باید اعتماد ایجاد کرد، صرف یاد گرفتن حجاب مهم نیست و معرفت به حجاب باید ایجاد شود. اگر جوانان این کشور در سوریه به شهادت می‌رسند و آنها را مدافعان حرم نام‌گذاری می‌کنیم میدان نبرد و رزم زنان و دختران جوان ما  همین حجاب و رعایت پوشش اسلامی است.

وی در پایان با اشاره به برنامه های این اداره کل برای روز حجاب و عفاف افزود : برنامه های مختلفی از سوی اداره کل ورزش و جوانان، هیات های ورزشی و سازمانهای مردم نهاد پیش بینی گردیده است که از جمله آن می توان به برپایی نمایشگاه هایی در زمینه حجاب برتر و برگزاری گفتمان حجاب و عفاف ویژه جوانان و بانوان، تجلیل از قهرمانان محجبه و مدال آور و... اشاره نمود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز