مدیرکل آموزش‌وپرورش استان لرستان:

فعالیت بیش از ۱۲هزار بانوی فرهنگی در لرستان/تاکید برتعامل بین خانه و مدرسه

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۵:۲۳:۵۲
کد خبر: ۴۳۰۳۷۶
فعالیت بیش از ۱۲هزار بانوی فرهنگی در لرستان/تاکید برتعامل بین خانه و مدرسه
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تبریک هفته حجاب و عفاف از نقش ارزنده بانوان در پیشبرد اهداف کلان تعلیم و تربیت تجلیل کردو گفت : نقش محوری بانوان در تعلیم و تربیت جامعه غیر قابل انکار است .

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،گودرز کریمی فر به فعالیت بیش از 12هزار بانوی فرهنگی در لرستان اشاره کرد و افزود : تحقق سیاست های آموزش و پرورش با مشارکت ،هم افزایی و همکاری بانوان امکان پذیر است .

وی در ادامه به اجرای طرح های پنج گانه در امور بانوان اشاره کرد و افزود : 5طرح بشری ، مشکات ، آسیب شناسی روانی اجتماعی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه ، افزایش پوشش تحصیلی دختران بازمانده از تحصیل و دانش افزایی و توانمند سازی زنان فرهنگی سرپرست خانوار در آموزشگاههای دخترانه لرستان با مشارکت فعال دانش آموزان و بانوان فرهنگی اجرا شده است .

کریمی فر  دانش آموزان تحت پوشش این طرح ها را بیش از 13هزار دانش آموز عنوان کرد و گفت : طرح توانمند سازی بانوان فرهنگی سرپرست خانوار هم با مشارکت 150همکار فرهنگی برگزار شده است  .  وی رسالت مادر بودن  را مقدس ترین و مهمترین مسئولیت و افتخار بانوان برشمرد و تصریح کرد :  دامن  پاک مادر اولین کلاس درس و بهترین محل تربیت کودک است و محیط  خانواده  نیز نخستین جایگاه آموزش و پرورش فرزندان  است.  

 مدیر کل آموزش و پرورش لرستان  ظهور و بروز استعدادهای زیستی، فکری  و عاطفی  فرزندان را  تحت شعاع کانون خانواده  و نشأت گرفته و  کمال یافته از وجود مادران عنوان کرد و افزود : در آموزشگاه بزرگ زندگی  نقش اول در تعیین ساختار شخصیت کودک برعهده مادر است و  او علاوه بر اینکه  محور عاطفی خانواده را در ید قدرت خویش دارد ، مهر و محبتش  هم سبب رشد عاطفی فرزندان  می شود .

کریمی فر بر تعامل بین خانه و مدرسه هم تاکید کرد و گفت : با تعامل و مشارکت بین خانه و مدرسه است که قابلیت ها و استعدادهای دانش آموزان به منصه ظهور می رسد و زمینه باروری و شکوفایی استعدادهای آنان فراهم می شود .

وی هم چنین به قابلیت های بانوان فرهنگی در عرصه های علمی و پژوهشی ، فرهنگی ؛ تربیتی و ورزشی اشاره کرد و گفت : توفیقات بانوان فرهنگی در این زمینه نشان دهنده نشاط ، بالندگی و کارآمدی آنان در دستگاه تعلیم و تربیت است 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز