با هدف ارتقای ایمنی و ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی جاده توریستی مشهد-شاندیز انجام شد

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۱۱:۵۶:۲۶
کد خبر: ۴۳۳۹۳۷
با هدف ارتقای ایمنی و ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی جاده توریستی مشهد-شاندیز انجام شد

 

جمع آوری تابلوها و بیلبوردهای غیرمجاز از حاشیه جاده مشهد- شاندیز

معاون ایمنی فنی و بهره برداری اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی از جمع آوری تابلوها و بیلبوردهای فاقد مجوز و غیر مجاز از حاشیه جاده مشهد-شاندیز خبر داد.

محمود آنت در گفتگو با خبرنگار برنا در مشهد افزود: با هدف افزایش ضریب ایمنی و پیشگیری از بروز تصادفات رانندگی، ساماندهی تبلیغاتی جاده توریستی مشهد-شاندیز، تابلوها و بیلبوردهای فاقد مجوز و غیرمجاز طی بامداد امروز سه شنبه از حاشیه جاده مشهد-شاندیز جمع آوری شدند.

وی با اشاره به شناسایی حدود 70 تابلو و بیلبورد غیرمجاز در این محور مواصلاتی، ادامه داد: بر اساس قانون ایمنی راه ها و راه آهن، نصب هر گونه تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه های کشور باید صرفا با مجوز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و طی شدن روال مربوطه شامل مکان یابی صحیح محل نصب تابلو، میزان بازتابش نور و ... انجام گیرد.

معاون ایمنی فنی و بهره برداری اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی یادآور شد: برای صاحبان تابلوهای تبلیغاتی غیرمجازی که امروز جمع آوری شدند اخطاریه ارسال شده بود، ضمن اینکه از طریق جراید و رسانه های جمعی اطلاع رسانی لازم انجام شده بود؛ اما اقدامی برای اخذ مجوزهای لازم و اصلاح یا جمع اوری تابلوهای غیرمجازشان نکردند.

وی افزود: جمع آوری تابلوها و بیلبوردهای فاقد مجوز و غیر مجاز از حاشیه جاده مشهد-شاندیز پس از اخذ مجوزهای لازم از دادستانی و هماهنگی با نهادها و ادارات ذی ربط، طی بامداد تا صبح سه شنبه با حضور نماینده دادستان، نیروهای راهداری و پلیس انجام شد.

آنت با بیان این که محور مشهد-شاندیز یکی سه محور مواصلاتی پر تردد در استان خراسان رضوی است، ادامه داد: از آنجا که تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی غیرمجاز از هیچ الگوی استانداردی از نظر میزان جلب توجه رانندگان، بازتابش نور در روز و شب در حاشیه جاده ها تبعیت نمی کند و منجر به حواس پرتی رانندگان می شود، نقش بسزایی در تصادفات و بروز حوادث جاده ای ایفا می کند.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان نصب تابلوهای تبلیغاتی، اختصاصی و اطلاع رسانی در حاشیه راه های استان باید با مراجعه به اداره کل حمل و نقل پایانه های استان خراسان رضوی و آگاهی از اصول مکان یابی و معیارهای فنی و رعایت قوانین و مقررات ایمنی عبور و مرور و اخذ مجوزهای لازم، به ارتقای ایمنی تردد کمک شایانی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز