استاندار خواستار اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر در استان شد

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۱۳:۱۷:۱۶
کد خبر: ۴۳۴۰۱۷
استاندار خواستار اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر در استان شد
استاندار آذربایجان غربی خواستار اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر در سطح استان شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت در جلسه اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که صبح امروز با حضور اعضای این شورا در محل استانداری برگزار شد، بر ضرورت جمع آوری معتادان متجاهر در سطح استان تاکید و خاطرنشان کرد: امکانات مورد نیاز را به لحاظ فیزیکی و اعتباری برای جمع آوری معتادان متجاهر در سطح استان فراهم می کنیم.

وی حذف معتادین متجاهر از چهره شهرها را عاملی مثبت در کاهش بزهکاری و مقابله با جرائم، سالم سازی جامعه و ارتقای نشاط اجتماعی عنوان کرد و افزود: از دبیرخانه و دستگاههای عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان انتظار می رود اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر در استان را در دستور کار قرار دهند و در این زمینه از مشارکت خود مردم نیز در معرفی معتادین متجاهرین استفاده نمایند.

پاکسازی جامعه تولیدی، خدماتی و کارگری در استان از وجود معتادین و مبتلایان به اعتیاد از دیگر مواردی بود که سعادت آن را مورد تاکید قرار داد و افزود: شورای مبارزه با مواد مخدر استان لازم است با همکاری دستگاههای ذیربط، نسبت به شناسایی و درمان مبتلایان به اعتیاد در تمامی واحدهای تولیدی حوزه های مختلف در سطح استان اقدام و با تکمیل روند درمانی، آنها را در استمرار فعالیت در چرخه کار و تولید کمک نماید.

استاندار آذربایجان غربی همچنین از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خواست نسبت به برنامه ریزی برای ارائه آموزش های هدفمند مهارت آموزی و اشتغال به جوامع هدف و بهبود یافتگان از دام اعتیاد اقدام نماید.

راه اندازی مراکز اشتغال و کارگاههای تولیدی در کنار مراکز ماده ۱۶ از دیگر پیشنهادات مطروحه در این جلسه بود که مورد موافقت مقام عالی استان قرار گرفت.

سعادت در این ارتباط اظهار کرد: اشتغالزایی برای بهبودیافتگان از اعتیاد، حلقه مفقوده ای است که می توان با احداث و راه اندازی کارگاههای تولیدی در کنار مراکز ماده ۱۶ و بکارگیری بهبود یافتگان، نسبت به پر کردن این خلاء اقدام کرد.

پیگیری طرح جداسازی زندانیان مرتبط با مواد مخدر از سایر زندانیان، توسعه ورزش های همگانی و صبحگاهی و ارائه طرح و برنامه برای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در سطح استان، دیگر موضوعاتی بودند که استاندار آذربایجان غربی خواستار اجرایی شدن آنها شد.

سردار اصلانی فرمانده انتظامی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه، گزارش اقدامات و برنامه های انجام گرفته به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در سطح استان را ارائه کرد.

وی، برگزاری ۱۰۵ مورد کلاس و کارگاه آموزشی، برگزاری ۹ همایش پیشگیری از اعتیاد، تجلیل از خانواده های معظم شهدای مبارزه با مواد مخدر، برگزاری جلسات شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان ها، برپایی نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد، برگزاری پیاده روی خانوادگی و ۵۲ مورد مسابقات ورزشی، برگزاری برنامه امحاء مواد مخدر در مرکز استان، افتتاح ۲ مرکز درمانی ترک اعتیاد، بازدید از مراکز درمانی ترک اعتیاد، پخش برنامه های مختلف پیشگیری از اعتیاد به مدت بیش از ۲۰ ساعت در صداوسیمای مرکز ارومیه و مهاباد، چاپ ویژه نامه و ارائه خدمات مشاوره ای در حوزه پیشگیری از اعتیاد را از جمله برنامه ها و اقدامات انجام گرفته همزمان با هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر در استان عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان همچنین در این جلسه گزارشی از طرح راه اندازی تیم سیار کاهش آسیب موسوم به موبایل سنتر ارائه کرد و گفت: در این طرح، ۵ نقطه آلوده در حاشیه شهر ارومیه شناسایی و به معتادین متجاهر ساکن در این مناطق، خدمات دارویی، درمانی و مشاوره ای ارائه شده است.

سردار اصلانی پیشنهاد اجرای طرح اجتماعی نمودن پیشگیری از اعتیاد در حوزه مقابله با ماده مخدره شیشه را نیز در این جلسه مطرح کرد و افزود: در این طرح قرار است با مشارکت بسیج، هلال احمر، اصناف و سایر نهادهای ذیربط، بروشورهای آموزشی با هدف آگاهی بخشی از مضرات مصرف شیشه در نقاط پرتردد مانند بازار و مراکز تجاری توزیع شود.

در این جلسه همچنین، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص اجرا و نتایج اجرای طرح شیوع شناسی در کارخانجات و کارگاههای استان و مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان هم در خصوص برنامه های مربوط به کاهش آسیب های اجتماعی و اشتغالزایی بهبود یافتگان، گزارش های خود را ارائه کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز