رییس سازمان ملی استاندارد ایران:

پذیرش گواهینامه‌های استاندارد ایران در ۳۲ کشور جهان از نتایج برجام بود

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۱۲:۲۷:۵۹
کد خبر: ۴۳۴۰۴۳
پذیرش گواهینامه‌های استاندارد ایران در ۳۲ کشور جهان از نتایج برجام بود
پیروزبخت گفت: استاندارد جزو سازمان‌هایی است که تحولات فضای پسابرجام را با تمام وجود لمس می‌کند و ارتقای رتبه ایران از 31 به 27 در سازمان جهانی استاندارد از جمله این موفقیت‌هاست.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که در بحث استاندارد معتقد به سخت‌گیری هستیم، افزود: ما حافظ منافع مردم و تولیدکنندگان واقعی هستیم و هیچ جا انتظار نداشته‌ایم که مجموعه استاندارد از اصول خود کوتاه بیاید، حتی اگر چند نفر هم در این میان ناراضی باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در دیدار با رییس سازمان ملی استاندارد ایران، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که مدیریت استان تمرکز ویژه‌ای بر روی آن دارد بحث ارتقای کیفیت خدمات و تولیدات استان است و در این راستا برای مجموعه استاندارد نقش ویژه‌ای قایل هستیم.

وی تصریح کرد: آذربایجان شرقی استانی است که باید بخش عمده‌ای از صادرات غیرنفتی کشور را عهده‌دار شود و تحقق این امر بدون حضور تاثیرگذار استاندارد امکان‌پذیر نیست.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه حضور هیات‌های خارجی و رقابت کشورها برای ارتباط با ایران را از دستاوردهای برجام عنوان کرد و گفت: در فضای پسابرجام که دوره گسترش روابط تجاری و اقتصادی خواهد بود استاندارد نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.

وی با تاکید بر افزایش اختیارات استانی در حوزه استاندارد، خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل‌های استان در راه‌اندازی آزمایشگاه‌های استاندارد در مبادی مرزی، درخواست داریم که به مجموعه استاندارد استان اجازه داده شود تا در خصوص کیفیت محصولات صادراتی با اختیار تام تصمیم‌گیری کند.

جبارزاده با بیان این که استاندارد به عنوان راهنما و حامی فعالیت‌های اقتصادی است، افزود: اگر امروز آذربایجان شرقی به عنوان استان الگو در بحث اقتصاد مقاومتی انتخاب شده این موضوع در بحث استاندارد هم باید اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به عدم تدوین استاندارد برای برخی از محصولات و خدمات، آمادگی استان آذربایجان شرقی را برای همکاری در این زمینه با سازمان ملی استاندارد اعلام کرد.

جبارزاده همچنین با تاکید بر ارایه آموزش‌های مربوط به استاندارد به تولیدکنندگان و لزوم آشنایی بخش تولید با تازه‌های استاندارد دنیا، گفت: آماده فراهم کردن بسترهای لازم در این خصوص به عنوان استان پایلوت هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین خواستار اختصاص اعتبارات ویژه به مجموعه استاندارد استان در راستای ارایه خدمات بهتر به مردم شد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران هم در این دیدار از گسترش فعالیت‌های استاندارد پس از امضای توافق هسته‌ای خبر داد و گفت: پذیرش گواهینامه‌های استاندارد ایران در 32 کشور جهان از نتایج برجام بود.

نیره پیروزبخت با بیان این که سازمان ملی استاندارد در سه سال اخیر پیشرفت‌های چشمگیری کسب کرده است، افزود: استاندارد جزو سازمان‌هایی است که تحولات فضای پسابرجام را با تمام وجود لمس می‌کند و ارتقای رتبه ایران از 31 به 27 در سازمان جهانی استاندارد از جمله این موفقیت‌هاست.

وی با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در بحث استاندارد غذای حلال، خاطرنشان کرد: با وجود چالش‌های سیاسی توانستیم استاندارد غذای حلال را با انطباق بیش از 98 درصدی با فقه شیعه جعفری به ثبت برسانیم که هم‌اکنون 33 کشور از این استاندارد پیروی می‌کنند.

پیروزبخت همچنین با تاکید بر گسترش فعالیت‌های استاندارد در استان‌ها، حمایت مدیریت ارشد استان را در راستای ارایه خدمات بهتر و بیشتر به مردم در حوزه استاندارد خواستار شد.

 

نظر شما