مدیر عامل هلال احمر همدان

مهمترین ویژگی امام رضا(ع) تزریق عقلانیت در جامعه بود

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۰۷:۳۰:۵۷
کد خبر: ۴۴۵۸۰۷
مهمترین ویژگی امام رضا(ع) تزریق عقلانیت در جامعه بود
کارخانه ای افزود: امام هشتم شیعیان یک ویژگی بارز داشت که آن هم تزریق عقلانیت به جامعه بود.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان، همزمان با دهه کرامت، دختران داوطلب عضو واحدهای سه گانه جمعیت هلال احمر استان همدان در مراسم جشنی با عنوان "دختران سرزمین ٱفتاب" شرکت کردند.

 مدیر عامل هلال احمر همدان در این جشن ، با اشاره به اینکه انسان از عقلانیت به کرامت می رسد خاطر نشان کرد: حسن ها و خوبی های امام رضا (ع)نا محدود بود بطوری که در هر نوع از خوبی، بهترین بودند و در جامعه نیز بعنوان بهترین عمل می کردند.

وی افزود: امام هشتم شیعیان یک ویژگی بارز داشت که آن هم تزریق عقلانیت به جامعه  بود.

بهروز کارخانه ای اضافه کرد امام رضا (ع)می دانست برای نزدیک  شدن به کرامت باید عقلانی عمل کرد لذا  به همین منظورتمام سعی و تلاش خود را بر این نهاد که عقلانیت را در جامعه نهادینه کند و در همین راستا توانست بنیادی ترین پایه های رسیدن به کرامت را در دهه کرامت پایه گذاری می کرد .

وی در توضیح گفت: اولین نوع از کرامت ،کرامت ذاتی است که انسان هنگام تولد همراه خود دارد و این برای همه انسانها یکسان است ولی دومین نوع آن، کرامت اکتسابی است که انسان در دنیا با پرورش عزت خود و انجام کارهای خوب و گذشتن از اموال دنیوی و...به آن نزدیک شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یاد آور شد کرامت مختص ذات اقدس خداوندی است و این خداوند است که اثر نمی پذیرد، فاعل مطلق است و تمام  کرامت از وجود ایشان نشأت میگیرد.

 کازخانه ای اضافه کرد: انسان می تواند عقلانیت را در بعدهای نظری و گفتاری و عملی پرورش دهد و به کرامت نزدیک شود.

دکتر بهروزکارخانه ای با اشاره به بعد نظری عقلانیت گفت:عقلانیت یعنی استفاده از شواهد و تجربیات،  در بعد عملی نیز باید وسایل و امکانات با هدف متناسب باشد و نهایتا" بعد گفتاری  آن نیز انتقال بعدهای عملی و نظری بدون استفاده از کلمات  ابهام آور و استفاده از بهترین شیوه های انتقال گفتار و جمعیت به زبان ساده که برای طرف مقابل قابل درک باشد .

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت حفظ کرامت دیگران و استفاده از جایگاه سعادت واقعی ،  نیل به حق تعالی است که خود بالاترین لذتها را در پی دارد و انسان در مسیر حرکت و در عمل متوجه آن می شود .

در ادامه دکتر عبدالملکی کارشناس خانواده و روانشناس در قالب کارگاهی ٱموزشی در باره مهارتهای زندگی با الگو قرار دادن حضرت فاطمه معصومه (س)و فاطمه زهرا(س) برای جمع زنان حاظر در سالن توضیحاتی ارائه نمود.

در پایان این مراسم جمعی از دانشجویان کانون دانشجویی هلال احمر در مرکز علمی کاربردی هلال احمر همدان، در اقدامی خلاقانه و باهدف تقدیر از زحمات مدیرعامل این جمعیت در راستای معرفی همدان به عنوان شهر بشردوستی در کشور، از اثر کاریکاتور چهره دکتر کارخانه ای پرده برداری کردند و موجبات تعجب و خنده توامان حاضران در سالن را فراهم کردند.

در پایان برنامه، از برندگان مسابقه اجرا شده در سالن و دخترانی که نام  معصومه داشتند با اهدای هدایایی تقدیر شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز