استاندار ایلام :

اعتبارات اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید ایلام ۱۰۰ درصد تحقق یافت

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۱۰:۰۵:۳۴
کد خبر: ۴۴۵۹۱۴
اعتبارات اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید ایلام ۱۰۰ درصد تحقق یافت
استاندار ایلام از تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات صندوق کارآفرینی امید در حوزه توسعه مشاغل خانگی و خوداشتغالی در این استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام، محمدرضا مروارید شامگاه یکشنبه در نشست اعضای شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار کرد: سال گذشته ۶۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار برای ایجاد مشاغل خانگی و خوداشتغالی در این استان اختصاص یافت بود که ۷۱،۲ درصد این مقدار محقق شد.

وی افزود: سهمیه صندوق کارآفرینی و امید از این مقدار ۲۱۰ میلیارد ریال بود که خوشبختانه بطور ۱۰۰ درصد اختصاص یافت و برای یک هزار و ۷۲ نفر نیز اشتغالزایی ایجاد کرد.

استاندار ایلام ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ۳۲۰ میلیارد ریال سهمیه در این زمینه داشت که با تشکیل یک هزار و ۷۷۴ پرونده ۲۱۰ میلیارد ریال را پرداخت کرده است.

مروارید گفت: سهمیه بهزیستی ایلام نیز ۹۰ میلیارد ریال بود که ۵۰ میلیارد ریال معادل ۶۰ درصد آن محقق شده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی دانشگاه ایلام برای برگزاری نخستین طرح استارت آپ، گفت: اجرای این برنامه ها برای شناسایی افراد خلاق و دارای ایده های جدید است و استانداری ایلام نیز از برگزاری این برنامه ها استقبال و حمایت می کند و تمامی دستگاه های اجرایی نیز موظف هستند امکانات مورد نیاز برای اجرای موفق آنرا در اختیار مجریان این طرح قرار دهند.

استاندار ایلام اضافه کرد: برای نخستین بار در کشور طرح پرورش ماهی در قفس با همراهی فرمانداری بدره در این شهرستان در حال اجراست که می توان اینچنین طرح ها و ایده های جدیدی را در سایر شهرستان های استان نیز برگزار کرد.

رئیس دانشگاه ایلام نیز در این نشست گفت: طرح هایی همچون استارت آپ به منظور شناسایی ایده های برتر نخبگان جامعه در کشورهای پیشرفته دنبال شده و دانشگاه های استان نیز آمادگی دارند تجربیات خود را در این حوزه در اختیار دستگاه ها و متقاضیان قرار دهند.

محمد علی اکبری ادامه داد: یکی از تکنیک های امروزی در جهان برای توسعه فضای کسب و کار استارت آپ ها هستند که وظیفه دارند جوانان صاحب ایده را شناسایی ، جمع آوری و روحیه خلاقیت را در آنان تقویت کرده و در تبدیل ایده ها و تجاری سازی آنها در قالب برنامه های کارگاهی سه روزه کمک کنند.

 

نظر شما