مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد:

ورود دو میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر به خراسان رضوی در دهه کرامت

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۱۳:۵۱:۳۵
کد خبر: ۴۴۶۱۹۷
ورود دو میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر به خراسان رضوی در دهه کرامت
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: از 16 تا 23 مرداد ماه جاری دو میلیون و 600 هزار مسافر به این استان سفر کرده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حسین زارع صفت افزود: از این تعداد یک میلیون و 600 هزار نفر وارد مشهد شده اند که 68 درصد توسط وسیله نقلیه شخصی، 22 درصد با هواپیما، 20 درصد با قطار و بقیه با اتوبوس های بین شهری سفر کرده اند.

وی با بیان اینکه در این مدت حدود 400 هزار نفر افزایش اقامت نسبت به مدت مشابه پارسال در مشهد ثبت شده است، اظهار کرد: بر اساس گزارشات رسیده میزان اقامت در این مدت نیز نسبت به مدت مشابه پارسال در هتل ها 16 درصد، مهماپذیرها 30 درصد، کمپ ها حدود 20 درصد و در مدارس مسافر پذیر حدود 50 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: ضریب اشغال تخت در این ایام در هتلهای مشهد 87 درصد، هتل آپارتمان ها 71 درصد، مهمانپذیرها 100 درصد، زائر سراها 78 درصد، خانه های مسافر 80 دصد، کمپها 80 درصد، بقاع متبرکه دو درصد و در مدارس 90 درصد بوده است.

هم اکنون بیش از هزار واحد اقامتی دائمی شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر با ظرفیت بیش از 100 هزار نفر شب در این استان فعالیت دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز