معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس:

برپایی موکب احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در مرز شلمچه

۱۳۹۵/۰۷/۱۸ - ۰۷:۲۶:۲۴
کد خبر: ۴۶۷۱۵۸
برپایی موکب احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در مرز شلمچه
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: به منظور ساماندهی مناسب و رفاه حال زائران موکب احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در مرز شلمچه برپا می شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،  شاپور رستمی در اولین جلسه کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی استان فارس،با ابراز قدردانی از تشکیل این کمیته برای توجه به وجهه‌ی مهم فرهنگی اربعین، گفت: زائر از زمانی که حرکت در مسیر زیارت را آغاز می‌کند تا زمانی که در بازگشت، به منزل و مسکن خود می‌رسد، زائر است و خدمت‌رسانی مادی و معنوی به او نیز، در طول این زمان قابل انجام است. در محل دفتر معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس برگزار شد.
وی تشکیل کمیته فرهنگی را اقدامی ضروری و مهم دانست و افزود: وحدت، راهبری و مدیریت سه اصلی است که برای پیشبرد اهداف فرهنگی و حصول نتیجه مطلوب در مراسم پیاده روی اربعین حسینی از اهمیت زیادی برخوردار است.
 معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس هدف اصلی راه اندازی کمیته فرهنگی ستاد اربعین را برنامه ریزی و ساماندهی فعالیت های فرهنگی در ایام اربعین حسینی بیان کرد و گفت: همایش بزرگ اربعین نشان از اقتدار و عظمت اسلام و مسلمانان دارد و باید هر چه با شکوه تر برگزار شود.
رستمی ادامه داد: پیاده‌روی اربعین ظرفیت عظیمی است که باید از آن برای توسعه گردشگری مذهبی استان فارس استفاده کرد.
وی اضافه کرد: هدف ما این است که بتوانیم این حرکت مردمی و حماسه پرشور را به گونه ای هدایت و راهبری کنیم که مسائل را تسهیل کنیم و ظرفیت های مذهبی استان را در قالب یک بسته فرهنگی جامع در اختیار زائرین قرار دهیم.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس بر مردمی برگزار شدن مراسم اربعین حسینی امسال تاکید کرد و افزود: محوریت ستاد اربعین حسینی استان فارس که با نام  احمد بن موسی (شاهچراغ) مزین شده است، با استانداری فارس است.
نظر شما