حضور شهردار قزوین در کنفرانس جهانی HABITAT ۳

۱۳۹۵/۰۸/۰۴ - ۰۷:۵۸:۰۴
کد خبر: ۴۷۳۵۳۶
حضور شهردار قزوین در کنفرانس جهانی HABITAT ۳
مسعود نصرتی ضمن حضور در کنفرانس جهانی HABITAT 3 در حاشیه این کنفرانس با دکتر خوان کلوس قائم مقام دبیر کل سازمان ملل متحد و رییس HABITAT در خصوص موضوعات و برنامه ها و همکاری های مشترک دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مسعود نصرتی رییس مجمع جهانی شهرهای اسلامی و شهردار قزوین در کنفرانس جهانی HABITAT 3 که با هدف تصویب دستور کار جدید شهری و با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، مظاهریان معاون مسکن و ساختمان این وزارتخانه، احمد پابرجا سفیر جمهوری اسلامی ایران در اکوادور، دکتر ادواردو مورنو لوپز مدیر بخش پژوهش و ظرفیت سازی هبیتات، دکتر سجاد محمدیارزاده دبیر مجمع جهانی شهرهای اسلامی و سیامک مقدم نماینده برنامه اسکان بشر سازمان ملل در ایران در شهر کیتو اکوادور برگزار شد حضور یافته و به ایراد سخنرانی پرداخت.

شهرداری2

نصرتی در میزگرد تخصصی که با حضور تعدادی از شهرداران شهرهای مختلف دنیا با موضوع شکوفایی شهری و اهداف توسعه پایدار برگزار شد به عنوان تنها شهردار کشورمان در این کنفرانس بر ضرورت توجه به کیفیت زیست و زندگی در راستای تحقق شکوفایی و تلاش‌های مؤثر شهرداری‌ها برای تحقق این امر با مکانیزم‌های جدید و علمی تأکید کرد و برخی از تجربیات ارزنده شهر قزوین را در رابطه با توسعه شهری به صورت مستند به پایلوت جهانی شکوفایی شهری ارائه داد.

وی همچنین در نشستی که توسط مرکز همکاری های شهرهای سبز سازمان ملل متحد، مشترک بین سازمان محیط زیست ملل متحد (UNEP) و سازمان اسکان بشر (UN_HABITAT) برگزار شد به عنوان سخنران کلیدی مواردی را در خصوص انتخاب قزوین به عنوان اولین پایلوت جهانی SDG اعلام کرد که در این نشست تعدادی از وزرا و مدیران آژانس های جهانی نیز حضور داشتند.

رییس مجمع جهانی شهرهای اسلامی و شهردار قزوین در زمینه ایجاد صندوق جهانی برای توسعه زیرساخت های شهری نیز ضمن معرفی صندوق مؤثر شهرهای اسلامی و ظرفیت های این صندوق، بر استفاده از آن برای توسعه پایدار در شهرهای اسلامی و سایر شهرهای جهان تأکید کرد.

در این برنامه دکتر کلوس، قائم مقام دبیر کل سازمان ملل متحد به همکاری های ارزشمند با مجمع جهانی شهرهای اسلامی در حمایت از پایلوت جهانی شکوفایی شهری قزوین تأکید کرد و پوستر کنفرانس بین المللی زنان، شکوفایی شهری و هدف 11توسعه پایدار توسط وی رونمایی شد.

شهرداری3

نظر شما