معاون کمیته امداد اردبیل:

۸۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان اردبیلی ارائه شد

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۱۳:۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۷۸۸۷۷
۸۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان اردبیلی ارائه شد
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: با هدف ایجاد ۷۲۰ شغل برای مددجویان استان اردبیل در ۷ مهه امسال بیش از ۸۳ میلیارد و ۷۶۷ میلیون ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی پرداخت شده است.

به گزارش برنا، جهانبخش نژادجواد در جلسه بررسی روند اجرای طرحهای اشتغال کمیته امداد اردبیل اظهار داشت: در 7 ماهه امسال 720 شغل برای مددجویان تحت حمایت این نهاد ایجاد شده که با توجه به ظرفیت منطقه و استعدادسنجی انجام شده، بیشترین فرصت شغلی در زمینه دامپروری بوده است.

وی با بیان اینکه 346 مورد از طرح‌های اشتغال ایجاد شده به دامپروری اختصاص دارد، تصریح کرد: موقعیت و ظرفیت جغرافیایی این منطقه سبب شده تا طرح‌ دامپروری با موفقیت بیشتری همراه باشد که با توسعه این طرح تلاش داریم تعداد مددجویان بیشتری را به مرز خودکفایی نزدیک کنیم.

نژادجواد بیان کرد: بخش مهمی از لبنیات و گوشت قرمز استان به وسیله مجریان طرح دامپروری کمیته امداد تامین می‌شود که برگزاری دوره‌های آموزشی دامداری و دامپروری در راستای ارتقای سطح آگاهی و آموزش صحیح و اصولی نگهداری دام‌ها و دیگر مسائل مربوط به دامپروری برگزار می‌شود تا مددجویان با گذراندن این دوره‌ها بتوانند محصولات خود را از نظر کمی و کیفی ارتقا بخشند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: با هدف ایجاد 720 شغل برای مددجویان بیش از 83 میلیارد و 767 میلیون ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی پرداخت شده که تسهیلات پرداختی از محل منابع امدادی و بانک‌های عامل تامین شده و در اختیار مجریان طرح‌ها قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بانک‌های عامل بیش از 56 میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان پرداخت کرده‌اند، افزود: این مقدار تسهیلات بابت اجرایی شدن 478 فرصت شغلی برای مددجویان در سطح ستان پرداخت شده است.

نژادجواد با قدردانی از همکاری‌ مطلوب بانک‌های عامل با کمیته امداد استان اظهار کرد: ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند می‌تواند توسعه و پیشرفت منطقه را رقم بزند که با همکاری دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل و مساعدت‌های مردمی تلاش داریم در این عرصه فعالیت‌های گسترده‌تری را به انجام رسانیم.

وی بیان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت نسبت به مدت مشابه خود در سال 94 افزایش قابل توجهی داشته است، به طوری که در 7 ماهه سال گذشته بیش از 71 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مجریان طرح‌های اشتغالزایی پرداخت شده بود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه 117 مورد از طرح‌های اشتغال در زمینه صنایع دستی است، تصریح کرد: بیش از 5 میلیارد ریال بابت اجرایی شدن این طرح‌ها تسهیلات پرداخت شده است.

نژادجواد گفت: درصدد هستیم با توسعه طرح‌های صنایع دستی و فرشبافی در بین زنان سرپرست خانوار آنان را به سمت خوداتکایی سوق دهیم چرا که یکی از راهکارهای کمیته امداد برای توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش توسعه مشاغل خانگی است تا به واسطه آن زنان سرپرست خانوار بتوانند در منزل خود به کار و کسب درآمد مشغول باشند.

وی با بیان اینکه با حفظ عزت و کرامت خانواده‌های تحت حمایت تلاش داریم با ارائه خدمات مختلف آنان را به مرز خودکفایی نزدیک کنیم، افزود: اجرای طرح‌های خوداشتغالی و پایدارسازی مشاغل ایجاد شده از مهمترین فعالیت‌های کمیته امداد است تا مددجویان به استقلال اقتصادی دست یابند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز