استاندار قزوین مطرح کرد:

رونق واحدهای تولیدی نیمه فعال قزوین با تسهیلات بانکی

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۰۹:۵۷:۲۵
کد خبر: ۴۷۹۰۱۳
رونق واحدهای تولیدی نیمه فعال قزوین با تسهیلات بانکی
فریدون همتی بیان کرد: در طی بازدید از واحدهای صنعتی شاهد این بودیم که پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها توانسته رونق خوبی در سطح واحدها بوجود آورد و واحدهای نیمه فعال به صورت فعال درآمده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به اینکه سرعت عمل بانک ها در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی باید افزایش یابد اظهار کرد: رونق واحدهای تولیدی نیمه فعال قزوین مستلزم پرداخت تسهیلات بانکی است که در این زمینه شاهد فعال شدن چند واحد نیمه فعال استان بودیم.

همتی ابراز کرد: عزم دولت کمک به اشتغال و تولید و خروج از رکود اقتصادی است و ما نیز در استان درصدد هستیم در این مسیر گام برداریم.

وی در ادامه به نقش بانک ها در چرخه تولید اشاره کرد و گفت: بانک ها در حرکت چرخ تولید و صنعت نقش مهم و کلیدی ایفا می کنند که در این راستا باید انعطاف پذیری های لازم در زمینه بررسی موضوعات واحدهای تولیدی داشته باشند.

نماینده عالی دولت در قزوین خاطرنشان کرد: کارگروهی برای بررسی وضعیت واحدهای صنعتی از نظر قابل احیا بودن یا عدم آن تشکیل شده است که در این راستا 615واحد مشکل دار مورد بررسی قرار گرفت.

همتی ادامه داد: در گام نخست 232واحد در شرکت شهرکهای صنعتی بررسی شد که از این تعداد، 104واحد واجد شرایط احیا شدن تشخیص داده شده است.

وی با بیان اینکه واحدهای واجد شرایط برای دریافت تسهیلات به بانک های استان معرفی می شوند تشریح کرد: 494طرح با پیشرفت بالای 60درصد هم به بانک ها برای اعطای تسهیلات معرفی شده است که با تلاش شبانه روزی پیشرفت خوبی در این واحدها حاصل خواهد شد.

استاندار قزوین اظهار کرد: پرداخت سرمایه در گردش به واحدهای صنعتی به مقدار کافی انجام شده و دوره باز پرداخت این تسهیلات باید توسط کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کنترل و نظارت شود.

همتی با بیان اینکه باید به واحدهای تولیدی فرصت دهیم تا خود را پیدا کنند خاطرنشان کرد: باید دلسوزانه در کنار این واحدها باشیم که در این راستا همراهی بانک ها بسیار ضروری می باشد.

وی در ادامه به تسهیلات 11درصدی که از سوی دولت تدبیر و امید برای صادرکنندگان اختصاص یافته اشاره کرد و گفت: دولت با هدف ایجاد انگیزه از طریق اعطای وام های 11درصدی برای صادرکنندگان، به دنبال فعال شدن و رونق صادرات می باشد.

استاندار قزوین افزود: واحدهای صادرکننده می توانند به تولید ملی و اشتغال کشور رونق ببخشند و باید در کنار بازار مصرف داخل، بازار مصرف خارج را هم داشته باشند.

همتی تصریح کرد: تا زمانی که در کشور سود بخش تولید بیشتر از سایر بخش ها نباشد انگیزه ای برای ورود به تولید وجود نخواهد داشت و باید بازار تولید را تقویت کنیم تا هر کس منابع و سرمایه دارد وارد بازار تولید شود.

وی اضافه کرد: استان قزوین در اعطای تسهیلات به این واحدها محدودیت منابع ندارد چرا که تهران قول تخصیص مجدد با اتمام منابع را داده است و باید از این فرصت استفاده کرد.

در پایان همتی از صدا و سیما به خاطر ساخت مستند(یک کارخانه به وسعت یک روستا) که روستای زیاران را در حوزه کارآفرینی و اشتغال به تصویر می کشید تقدیر و قدردانی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز