بومی گرایی زیر مدار صفر درجه؛

وقتی شهردار قم هیچ اعتقادی به بومی گرایی ندارد

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۱۰:۳۵:۳۹
کد خبر: ۴۷۹۰۵۸
وقتی شهردار قم هیچ اعتقادی به بومی گرایی ندارد
در حالی که در همه محافل صحبت از بومی گرایی و اهمیت پرداخت به این امر شده است، اما باز هم شهردار قم ترجیح داد از نیروهای بومی استفاده نکند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم پس از اینکه به قم آمد و به عنوان شهردار جدید اقدام به فعالیت کرد، در نخستین مصاحبه خود گفت: خودم تنها آمده ام و قرار نیست اتوبوسی از استان و شهر دیگری نیرو بیاورم. اعتقاد به نیروهای بومی دارم و بومی گرایی در اولویت برنامه های بنده خواهد بود.

بعد از این سخنان بود که مشخص شد ابراهیم معتمدی قائم مقام، حمیدرضا عابدی خرسند مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل، محسن رنجبر معاون برنامه ریزی و منابع انسانی، علیرضا قاری قرآن معاون شهرسازی و امور زیربنایی، سید امیر سامع معاون خدمات شهری، پیام جوادیان مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز و.... به عنوان اصلی ترین بدنه تصمیم گیری شهر قم نیروهای غیر بومی بوده و شهردار قم به صحبت های اولیه خود وفا نکرد.

پس از گذشت یک سال و نیم از فعالیت شهردار باز هم سقائیان نژاد به فکر تغییر و تحول در سازمان های شهرداری افتاد و اینبار مجید رفیعی را که یک نیروی غیر بومی است را به عنوان مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم انتخاب کرد.

مهمترین سابقه فرهنگی مجید رفیعی مدیرعامل جدید سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، مدیریت یکی از فرهنگسراهای شهر تهران است که با این سابقه ضعیف فرهنگی، جای سئوال از شهردار است که قم به عنوان ام القرای جهان تشیع و مهمترین شهر فرهنگی مذهبی کشور، چرا نباید یک نیروی بومی فرهنگی در شهرداری آن فعالیت کند، آقای شهردار بهتر است بدانید که قم به عنوان پرورش دهنده نیروهای فرهنگی نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج کشور مطرح است، حال چطور می شود که در شهر قم باید نیرویی با سابقه ضعیف فرهنگی را به عنوان مدیرعامل انتخاب کنید؟

این جابه جایی در حالی رخ داد که سید رسول موسوی نژادیان سرپرست سابق این سازمان به دستور شهردار قم در ماموریت نشست معاونین فرهنگی اجتماعی کلانشهرها و مراکز استان ها در زنجان به سر می برد و در حین ماموریت متوجه این تغییر و جابه جایی شده بود.

شهردار قم یک هفته پیش از این در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرده بود که هیچ جابه جایی در شهرداری قم قرار نیست اتفاق بیفتد و این تغییر پس از یک هفته مصاحبه، نشان می دهد که سقائیان نژاد هم تحت فشارهای دست های پشت پرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز