انتقاد استاندار آذربایجان شرقی از سیاه‌نمایی‌ها؛

جبارزاده: امیدوار کردن تولیدکنندگان به آینده حرکت در خط رهبری است

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۱۰:۵۹:۱۶
کد خبر: ۴۷۹۰۸۲
جبارزاده: امیدوار کردن تولیدکنندگان به آینده حرکت در خط رهبری است
جبارزاده گفت: امروز با وجود این که برخی‌ها آیه یاس می‌خوانند اما مقاومت ملت در برابر فشارهای اقتصادی را به عینه می‌بینیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر همکاری همه بخش‌ها با صنعت‌گران و تولیدکنندگان، از سیاه‌نمایی برخی افراد در خصوص وضعیت صنعت استان انتقاد کرد و گفت: هر کس تولیدکنندگان و اهالی صنعت و تولید را به آینده امیدوار کند در خط رهبری و در جهت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حرکت کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دکتر اسماعیل جبارزاده در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در شهرک صنعتی مصالح ساختمانی، با بیان این که کارفرمایان و کارگران، فرماندهان و سربازان عرصه اقتصاد مقاومتی هستند، افزود: هدف ما از حضور در واحدهای تولیدی قدردانی از این عزیزان و عرض خداقوت به آنان است.

وی با بیان این که مقطع کنونی مهم‌ترین زمان ممکن برای اقتصاد ایران است، گفت: امروز ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی همه موانع را پشت سر گذاشته و تنها از ناحیه اقتصادی تحت فشار هستند و همه باید در حد توان خود سنگینی این فشار را به دوش بکشیم تا انقلاب و ملت سر پا بایستد.

جبارزاده با اشاره به این که ملت ایران با تاریخ هفت هزار ساله خود زیر فشار اقتصادی مقاوم‌تر و آبدیده‌تر می‌شود، افزود: امروز با وجود این که برخی‌ها آیه یاس می‌خوانند اما مقاومت ملت در برابر فشارهای اقتصادی را به عینه می‌بینیم.

وی، ادعای تعطیلی 80 درصد از واحدهای تولیدی استان را کذب محض دانست و با بیان این که هرکس صنعت استان را تحقیر کند انسان حقیری است، گفت: امروز تولیدکنندگان ما اعلام می‌کنند که مشکلی در فروش محصولات خود ندارند، اما در این شرایط برخی شهرک‌های صنعتی ما را به آرامستان تشبیه می‌کنند که مایه تاسف است.

جبارزاده با بیان این که نباید فکر کنیم با سیاه‌نمایی و بزرگ نشان دادن مشکلات به مردم خدمت کرده‌ایم، اضافه کرد: امروز اگر کاری هم از دست ما برنمی‌آید باید در کنار کسانی باشیم که کار می‌کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که باید خود را برای ماموریت‌های بزرگ آماده کنیم، افزود: فرماندهان تیزبین عرصه اقتصادی باید برای آینده برنامه داشته باشند و در ماموریت‌های بزرگ کشور نقش ایفا کنند.

وی گفت: هر کس در بین واحدهای تولیدی امید ایجاد کند در خط رهبری و اقتصاد مقاومتی است و هر کس دل تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را خالی کند در حق ملت ایران و کشور خیانت کرده است.

جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت 86 واحد تولیدی در شهرک صنعتی مصالح ساختمانی، گفت: آینده این شهرک را بسیار روشن می‌بینیم و واحدهای مستقر در این شهرک توانایی این را دارند که هر کدام معرف توانمندی‌های استان آذربایجان شرقی باشند.

وی با بیان این که صدای خوش دستگاه‌های تولیدی نباید در هیچ کارخانه‌ای قطع شود، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی استان موظف به حل مشکلات بخش صنعت و تولید هستند.

جبارزاده تاکید کرد: واحدهای فعال شهرک مصالح ساختمانی باید با تمام ظرفیت کار کنند و مشکلات واحدهای غیرفعال نیز باید شناسایی و رفع شود تا بتوانند به چرخه تولید بازگردند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر حضور فعال واحدهای تولیدی استان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و توسعه صادرات کالاهای تولید داخل، از آمادگی مدیریت استان برای حمایت از تولیدکنندگان در این راستا خبر داد.

وی، دستگاه‌های اجرایی استان را نیز موظف کرد در پروژه‌های عمرانی خود از مصالح استاندارد و باکیفیت تولید داخل استان استفاده کنند و کالاهای عرضه شده در تعاونی‌های مصرف کارکنان دولت را با اولویت تولیدات کارخانه‌های استان تامین کنند.

جبارزاده با تاکید بر تسهیل امور بانکی واحدهای تولیدی، خطاب به مدیران بانک‌های استان گفت: اگر در استان‌های دیگر تسهیلاتی به واحدهای تولیدی ارایه می‌شود در این استان نیز باید ارایه شده و از سخت‌گیری‌های بی‌مورد اجتناب شود.

وی همچنین استقرار ایستگاه آتش‌نشانی، تقویت زیرساخت‌های مخابراتی و رعایت ایمنی در واحدهای تولیدی در واحدهای تولیدی شهرک صنعتی مصالح ساختمانی را مورد تاکید قرار داد.

در این نشست تعدادی از تولیدکنندگان و مدیران واحدهای تولیدی شهرک صنعتی مصالح ساختمانی به بیان مشکلات خود پرداختند که با توضیحات مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همراه بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز