مدیرکل راه و شهرسازی قزوین خبر داد:

شش محله قزوین به ستاد ملی بازآفرینی معرفی شدند

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۱۲:۰۸:۵۳
کد خبر: ۴۷۹۱۱۷
شش محله قزوین به ستاد ملی بازآفرینی معرفی شدند
حامد مانی فر از شناسایی شش محله قزوین و معرفی آنها به ستاد ملی بازآفرینی جهت انجام اقدامات لازم در این زمینه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی قزوین با اعلام این خبر گفت: در شهر قزوین شش محله دیمج، آب انبارسردار، هادی آباد، بلاغی، شهید انصاری و باغ نشاط به همراه اقداماتی که برای هر کدام باید صورت گیرد شناسایی و به ستاد ملی بازآفرینی معرفی شده است.

مانی فر با بیان به اینکه بازآفرینی شهری از جمله راهکارهای تحقق اقتصادمقاومتی است عنوان کرد: سیاست دولت در ارتقای کیفیت سکونت و حتی رونق بخشی به بازار مسکن معطوف به ستاد بازآفرینی می باشد.

وی افزود: در صورت کلی مهمترین وظیفه ستاد بازآفرینی شهری ایجاد هماهنگی میان کلیه دستگاه های دولتی، غیردولتی و مردمی است تا از این طریق بتوان ظرفیت های بالقوه موجود در بافت های هدف بازآفرینی را بالفعل کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین با اشاره به لزوم افزایش تعداد جلسات این ستاد خاطرنشان کرد: باید بتوانیم در یک زمان کوتاه و مناسب به درک درست از وضعیت موجود رسیده و با شنیدن گزارش همه دستگاه های مرتبط هماهنگی های لازم را انجام دهیم.

مانی فر در ادامه با بیان این مطلب که امروز این موضوع در سطح ملی هم مورد پیگیری جدی قرار دارد گفت: انجام فعالیت های محله محور به جای پوشش سطح گسترده و ارائه اعداد و ارقام چشمگیر جهت بازدهی سریعتر و ایجاد کیفیت بیشتر در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در سطح ملی دولت مکلف است هر سال به طور متوسط 270محله را در سطح کشور مورد بررسی، ارزیابی و بازآفرینی قرار دهد.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان با بیان اینکه بازآفرینی 234محله در دستور کار سال جاری ستاد ملی بازآفرینی قرار گرفته اضافه کرد: در همین راستا از استان ها خواسته شده که محلات هدف خود را مشخص و معرفی نمایند.

راه و شهرسازی1

نظر شما