استاندار اردبیل:

استان اردبیل جز استان های دارای بیشترین شهرک های صنعتی خصوصی است

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۱۳:۴۱:۱۸
کد خبر: ۴۷۹۱۸۸
استان اردبیل جز استان های دارای بیشترین شهرک های صنعتی خصوصی است
استاندار اردبیل گفت:استان اردبیل ،جزء استان هایی است که بیشترین تعداد شهرک صنعتی خصوصی را داراست و دولت مبالغ کلان برای تامین زیرساخت های این شهرک ها هزینه کرده است.

به گزارش برنا، مجید خدابخش استاندار اردبیل که  در جلسه بررسی طرح احداث شهرک تخصصی صنوف و انتقال مشاغل آلاینده وپرتردد به خارج از شهر اردبیل که در محل استانداری اردبیل برگزار شدسخن می گفت با بیان این مطلب افزود: در ایجاد شهرک های صنفی باید از اشتباهات و تجارب  ناموفق احداث مسکن مهر درس گرفت و علاوه بر استعلام از مراجع ذیصلاح ، زیرساخت های لازم و امکانات موجود محل اجرای طرح را سنجید و پیش بینی کرد .وی افزود:در حال حاضر در اردبیل  مجتمع های مسکن مهر در نقاط مختلف احداث گردیده است که به  نیازهای اولیه از قبیل مدرسه ،مسجد،نانوائی وغیره دسترسی ندارد.

خدابخش گفت:باید با ارائه تسهیلات ویژه ، اصناف را برای انتقال به شهرک های صنوف ترغیب کرد و اگر قرار شد صنوف به شهرک  جدید انتقال یابد ، باید همه تبعیت کنند تا در حق آنهائی که تمکین می کنند اجحاف  نشود.

استاندار اردبیل به دیدار خود با وزیر راه وشهرسازی هم اشاره کرد و گفت:موافقت های اولیه وزارت راه وشهرسازی  کشور برای  اعطای زمین 300هکتاری  سه راهی کورائیم به شهرداری  اخذ شده است.

ابراهیم فریدی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل نیز گفت: این شرکت آماده اعطای مجوزهای قانونی لازم به متقاضیان احداث شهرک تخصصی صنوف در استان اردبیل است.

سید حامد عاملی رییس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان اردبیل نیز هدف از ایجاد شهرک صنوف را ساماندهی مشاغل پرترد و آلاینده شهر اردبیل و انتقال آن به خارج از شهر و نیز تسهیل در فعالیت این مشاغل عنوان کرد.

مدیر عامل اتحادیه  آهن فروشان اردبیل هم آمادگی این اتحادیه و مشاغل وابسته به آن ،برای ایجاد شهرک صنعتی تخصصی اعلام و  ایجاد شهرک صنعتی تخصصی صنوف را در توسعه و تسهیل فعالیت مفید دانست.

در این جلسه طرح ایجاد شهرک تخصصی صنوف در محل های  پیشنهادی خارج از محدوده شهر اردبیل بررسی شد.

 

نظر شما