استاندار سیستان وبلوچستان بیان کرد:

زائران استان با پوشش محلی در اربعین حسینی شرکت کنند

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۱۴:۱۲:۰۷
کد خبر: ۴۷۹۲۱۲
زائران استان با پوشش محلی در اربعین حسینی شرکت کنند
استاندار سیستان وبلوچستان در ستاد اربعین استان عنوان کرد: زائران اربعین حسینی استان با پوشش محلی در این آیین عبادی شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی اوسط هاشمی در این ستاد که با حضور معاون امنیتی و انتظامی ، نیروی انتظامی ، سپاه و سایر اعضا در استانداری برگزارشد ، اظهار داشت: سند توسعه شهرستان میرجاوه به عنوان دروازه ورود زائران خارجی به استان تهیه شود تا ساخت و ساز بدون هماهنگی انجام نشود. 

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان دروازه ورود زائران پاکستانی به کشور است ،تصریح کرد: تولیت آستان قدس رضوی با نگاه ویژه به این ظرفیت استان می تواند فضای مفیدی در کشور ایجاد کند.  استاندار با تاکید بر اینکه هرگونه ساخت و ساز تابع اصول و قوانین مرزی باشد ، افزود: منابع اعتباری در مسیر صحیح براساس طرح جامع هزینه شود تا امکانات و خدمات در شأن ایران اسلامی در اختیار زائران قرار بگیرد. وی  درخواست کرد اربعین حسینی در تقویم فرهنگی کشور ثبت شود. هاشمی  افزود: با عنایت به افزایش استقبال زائران در سالهای آینده ، برآورد صحیح از نیازها در بخشهای مختلف انجام شود و پایانه های استان آمادگی لازم را برای خدمات رسانی داشته باشد. 

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به استفاده از ظرفیت مشارکت های مردمی برای استقبال و پذیرایی از زائران ، خواستار توسعه و ترویج این فرهنگ در محورهای مواصلاتی به صورت خودجوش همانند کشور عراق شد.

وی ادامه داد: کمیته امداد در تامین نیازهای مورد نیاز زائران پاکستانی پیاده با مشارکت همه دستگاههای متولی از جمله ستاد بحران نقش ویژه ای دارد تا نگاه مثبت در ذهن زائران ماندگار شود. به گفته وی گزارش های ارسالی از افزایش 45 درصدی زائران داخلی و خارجی حکایت دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز