از ابتدای سال جاری در راستای شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» صورت پذیرفت؛

ارائه بیش ۱۸۷ طرح نوآورانه به شهرداری مشهد توسط مراکز دانش‌بنیان و پژوهشی

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۱۴:۱۹:۴۰
کد خبر: ۴۷۹۲۸۶
ارائه بیش ۱۸۷ طرح نوآورانه به شهرداری مشهد توسط مراکز دانش‌بنیان و پژوهشی
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد گفت: از ابتدای سال تاکنون، 187 طرح نوآورانه توسط مراکز دانش‌بنیان و مراکز علمی و پژوهشی اخذ شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، موسی شربتدار عنوان کرد: سال 95 که طی فرمایشات مقام معظم رهبری سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام‌گذاری شد و از طرفی در جهت اجرایی شدن تبصره 7 بودجه سال 95 مصوب شورای اسلامی شهر مشهد با این مضمون که به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، نیم درصد درآمدهای عمومی بودجه شهرداری و سازمان‌های وابسته را از طریق قرارداد با مراکز علمی پژوهشی با اولویت مراکز رشد و دانش‌بنیان به‌منظور بهینه‌سازی روش‌های اجرایی هزینه نماید و گزارش عملکرد را هر سه ماه یکبار به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه کند.

وی ابراز کرد: طرح موضوع اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل طی جلسات مشترک با کلیه سازمان‌های تابعه شهرداری مشهد و تبیین تبصره 7 بودجه سال 1395 و چگونگی بهره‌مندی از تبصره مذکور در فروردین ماه سال جاری، انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه (سازمان‌های وابسته به شهرداری، گروه مشاوران جوان و مدیریت پژوهش و مطالعات راهبردی) در راستای اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با تاکید بر اجرایی شدن تبصره 7 بودجه سال 1395 از جمله اقدامات انجام شده در این راستا است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: در پی انتشار فراخوانی جهت جمع‌آوری طرح‌های نوآورانه با موضوع اقتصاد مقاومتی، 187 طرح پیشنهادی توسط مراکز دانش‌بنیان و علمی ارائه گردید.

شربتدار بیان کرد: جلسات بررسی و ارزیابی طرح‌های ارسالی نیز با حوزه‌های مربوطه در بازه زمانی اواخر فروردین ماه تا اوایل خرداد ماه جاری برگزار شد که از 187 طرح ارسالی، 84 طرح تایید و 103 طرح رد شده است.

وی افزود: تاکنون 25 قرارداد با مراکز دانش‌بنیان و علمی-پژوهشی با موضوع طرح‌های نوآورانه با رقمی بالغ بر 19 میلیارد و 500 میلیون ریال منعقد شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد اظهار کرد: در سال 95، قطار شهری بیشترین طرح نوآورانه از میان 84 طرح تایید شده را به خود اختصاص داد به طوری که در این حوزه 48 طرح نوآورانه پیشنهاد شده و از این میزان نیز 21 طرح تایید شده است.

به گفته شربتدار، شهرداری مشهد در نظر دارد به منظور بهره‌گیری از تخصص‌های مختلف علمی، تحقیقاتی، آزمایشگاهی، کارگاهی و امکانات بالقوه و بالفعل متخصصان، علاقه‌مندان، مراکز دانش بنیان و مراکز علمی و پژوهشی در جهت بهینه‌سازی روش‌های اجرایی و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین در امور شهری از طریق انجام طرح‌های نوآورانه و فناورانه اقدام کند.

وی افزود: تمامی مراکز دانش‌بنیان و علمی و پژوهشی علاقمند و واجد شرایط می‌توانند برای اطلاعات بیشتر به سایت مدیریت پژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری به آدرس https://mrdm.mashhad.ir مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز