درختان سرو ۱۵۰۰ ساله قاینات مقصد گردشگران می‌شود

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۴:۴۱:۲۱
کد خبر: ۴۷۹۴۰۶
درختان سرو ۱۵۰۰ ساله قاینات مقصد گردشگران می‌شود
شهرستان قاینات معروف به سرزمین آفتاب و طلای سرخ از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ارزشمندی در زمینه گردشگری و طبیعت‌گردی برخوردار است که درختان سرو روستای مهمویی شهرستان قاینات همه ساله گردشگران زیادی را مجذوب شکوه و عظمت این درختان کهنسال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی رئیس اداره میراث فرهنگی قاین گفت: ثبت بیش از 70 اثر تاریخی – فرهنگی و بیش از 10 اثر طبیعی زمینه مناسبی برای حضور گردشگران و طبیعت‌گردان فراهم کرده است تا قاینات را به عنوان مقصد تفریحی و سیاحتی خود انتخاب کنند.

وی افزود: درختان سرو روستای مهمویی شهرستان قاینات با قدمت 1500 سال به عنوان کهنسال‌ترین موجود زنده و سبز و نماد استقامت و سرافرازی استان پهناور خراسان جنوبی است که در کنار مسجد روستا وجود دارد و در نزد مردم از قداست و احترام برخوردار است و همه ساله گردشگران زیادی مجذوب شکوه و عظمت این درختان کهنسال می‌شوند.

عباسی عنوان کرد: این درختان به شماره 213 در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسیده است و تحت حفاظت و صیانت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قاینات است.

 

نظر شما