معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش اردبیل:

۱۰ درصد از بی‌سوادان در اردبیل برای سوادآموزی مراجعه می‌کنند

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۰:۰۰:۴۵
کد خبر: ۴۷۹۸۱۴
۱۰ درصد از بی‌سوادان در اردبیل برای سوادآموزی مراجعه می‌کنند
معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان اردبیل گفت: با وجود فراهم کردن شرایط مختلف برای سوادآموزی، کمتر از ۱۰ درصد از بی‌سوادان مراجعه شخصی برای سوادآموزی دارند.

به گزارش برنا، دیوان اکبری در جمع خبرنگاران تصریح کرد: به غیر از مراجعات شخصی مابقی سوادآموزان از طریق مراجعه خانه به خانه نیروهای آموزش‌وپرورش جذب شده‌اند.

وی افزود: متأسفانه علاقه‌مندی به سوادآموزی در بین بی‌سوادان مطلوب نیست و با این وجود آموزش‌وپرورش تلاش می‌کند، زمینه سوادآموزی را فراهم سازد.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان انسداد مبادی بی‌سوادی را منوط به سوادآموزی افراد شش سال و بالاتر جامعه دانست و تأکید کرد: متأسفانه همچنان در این گروه سنی افراد بی‌سواد در استان وجود دارند.

به گفته اکبری فر کودکان کار، بی‌سرپرست و بد سرپرست بیشترین تعداد بی‌سوادان در سنین پایین را تشکیل می‌دهند و اغلب این کودکان در حاشیه شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند.

وی با تأکید به اینکه سوادآموزی و ریشه‌کنی بی‌سوادی نیازمند عزم عمومی است، اضافه کرد: لازم است رغبت و علاقه‌مندی از سوی افراد بی‌سواد نیز برای سوادآموزی مشاهده شود تا برنامه‌ها خروجی مناسب داشته باشد.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان افزود: در سال جاری آموزش‌وپرورش استان سوادآموزی ۱۵ هزار نفر را در دستور کار دارد که تاکنون ۹ هزار و ۴۰۰ نفر تحت پوشش برنامه‌ها قرار گرفته‌اند.

اکبری فرد متذکر شد: با توجه به عملکرد استان در بحث سوادآموزی، این استان در گروه پنج استان برتر کشور قرار گرفته است

 

نظر شما