استاندار کرمان تاکید کرد:

کارگشا بودن ابزارهای نوین و فضای مجازی در جهت ترویج فرهنگ نماز

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۱:۵۲:۴۸
کد خبر: ۴۸۰۰۳۹
کارگشا بودن ابزارهای نوین و فضای مجازی در جهت ترویج فرهنگ نماز
استاندار کرمان با اشاره به تاثیر اقامه نماز در یادآوری مسئولیت های اجتماعی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: ابزارهای نوین و فضای مجازی در جهت ترویج فرهنگ نماز کارگشاست.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا رزم حسینی صبح سه شنبه در چهارمین اجلاس استانی نماز ویژه شهرستان های جنوبی استان که به میزبانی شهرستان کهنوج برگزار شد، با تاکید براینکه نماز باید در جامعه پایدار و فراگیر شود، گفت: توجه به اقامه نماز یکی از ماموریت‌های جمهوری اسلامی ایران بوده و در این راستا اقداماتی در زمینه احداث نمازخانه‌ها و مساجد انجام شده که می توان به افزایش شمار مصلاها و نمازخانه‌ها در استان کرمان اشاره کرد.

رزم حسینی با اشاره به اینکه آثار نماز در دوران دفاع مقدس و در همه برهه ها دیده شده و در خانواده ها هم این آثار به خوبی دیده می شود، افزود: اگر این آثار به خوبی و با خلوص نیت مورد توجه گیرد، آثار و برکات نماز را در همه سطوح زندگی خواهیم دید.

وی کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از فحشا را مهمترین رسالت نماز دانست و یادآورشد: آسیب ها ی اجتماعی در 4 مقوله اعتیاد، طلاق، فحشا، فقر و محرومیت مورد تاکید مقام معظم رهبری و مسئولین قرار گرفته است.

استاندار کرمان با اشاره به شاخص های استان کرمان در حوزه مقابله و پیشگیری اعتیاد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته با اقدامات خوبی که در استان کرمان انجام شد، بحث پیشگیری از سوء‌مصرف موادمخدر مورد توجه قرار گرفت و رتبه کرمان از نظر شیوع مصرف موادمخدر چهار رتبه پایین‌تر آمده که نشان‌دهنده بهبود وضعیت است.

رزم حسینی گفت: آمار طلاق در جامعه نگران‌کننده است و می‌توان از وضعیت نامطلوب معیشت مردم، مسائل فرهنگی و عدم ارائه آموزش‌های قبل از ازدواج به عنوان دلایل اصلی طلاق نام برد و استان کرمان در بخش طلاق وضعیت بدی نسبت به بقیه استان‌ها ندارد.

وی با تاکید براینکه محرومیت زدایی می تواند موجب رونق نمازخانه ها شود، افزود: شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج به عنوان یک الگوی موفق مورد توجه شورایعالی اجتماعی کشور قرار گرفته است.

استاندار کرمان با اشاره به طرح هشت زون اقتصاد مقاومتی استان کرمان و مسئولیت پذیری 12 موسسه مالی بزرگ غیردولتی در این مناطق با ماموریت مردمی کردن اقتصاد اشاره کرد و یادآورشد: آمار بالای طلاب، دانشجویان، دانشگاه‌ها و مدارس پس از انقلاب در مقایسه با قبل از انقلاب، نشان می دهد که اقدامات تبلیغی و فرهنگی خوبی انجام گرفته است اما سرعت آسیب‌های اجتماعی نسبت به اقدامات انجام گرفته بالاتر است.

رزم حسینی با تاکید بر عقب افتادگی ها در زمینه آسیب های اجتماعی ، خاطرنشان کرد: حرکت پیشگیرانه و اطلاع‌رسانی در زمینه آسیب‌های اجتماعی از اهمیت به‌سزایی برخوردار است که امید می رود با همکاری و همدلی همگان بویژه جوانان این مشکل مرتفع شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز