با حضور مسوولان انجام گرفت؛

برگزاری هشتمین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در قزوین

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۲:۵۳:۳۴
کد خبر: ۴۸۰۰۷۳
برگزاری هشتمین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در قزوین
هشتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری با حضور مسوولان استان قزوین در محل دفتر استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، در هشتمین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری که با حضور فریدون همتی استاندار قزوین و معاونین وی و مسعود بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرمانداران شهرستان و مدیران کل دستگاه های اجرایی و بانک های عامل عضو این کارگروه و اعضای کارگروه اشتغال در دفتر استانداری برگزار شد بر لزوم توسعه اشتغال در جامعه تاکید گردید.

مسعود بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خلال این کارگروه به ارائه گزارش کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان پرداخت و در این خصوص افزود: براساس آمار ارائه شده از سوی دستگاه های اجرایی در سامانه ملی ثبت مشاغل جدید(رصد) از ابتدای امسال تاکنون 10هزار و 622شغل در استان ایجاد شده است.

بابایی با اشاره به انجام طرح راستی آزمایی در رابطه با شغل های جدید اظهار کرد: در این خصوص تاکنون 371مورد راستی آزمایی به صورت تصادفی انجام شده است.

وی ابراز کرد: نتایج به دست آمده از راستی آزمایی های انجام شده حاکی از صحت 97درصدی اشتغال های به ثبت رسیده می باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین در ادامه به آمار اشتغال ایجاد شده در سطح شهرستان های استان نیز اشاره کرد و از فرمانداران خواست تا برای تحقق اشتغال متعهد شده در شهرستان خود بیشتر تلاش کنند.

بابایی در ادامه از به کارگماری سه هزار و 508نفر با معرفی کاریابی ها در استان طی هفت ماهه امسال خبر داد و گفت: در این مدت دوازده هزار و 498جوینده کار از طریق کاریابی ها به واحدهای تولیدی، کشاورزی و خدماتی معرفی شده اند.

فریدون همتی استاندار استان قزوین نیز در جلسه کارگروه اشتغال استان بیان کرد: تاکنون در راستای اجرای طرح رونق تولید، هفت هزار و 120میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک های استان به بنگاه های اقتصادی اعم از صنعتی و کشاورزی پرداخت شده است.

همتی افزود: این تسهیلات با حمایت های دولت و با مشارکت بانک ها و با هدف تامین سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی ارائه شده است.

وی عنوان کرد: این تسهیلات به 609بنگاه اقتصادی فعال در زمینه صنعت و کشاورزی اعطا شده که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

نماینده عالی دولت در قزوین اذعان کرد: بنگاه های اقتصادی استان نزدیک به 7هزار میلیارد ریال نیز تسهیلات از بانک های تهران دریافت کرده اند.

همتی با بیان اینکه رائه این مقدار تسهیلات به بنگاه های اقتصادی استان کار بزرگی بوده که با حمایت های دولت و تلاش بانک ها محقق شده است گفت: این تسهیلات به تقویت تولید و رونق اشتغال در استان منجر شده است.

وی در ادامه از مدیران دستگاه های اجرایی و بانک ها خواست تا خدمات ارائه شده را به اطلاع مردم برسانند تا امید و اعتماد مردم به دولت و نظام افزایش یابد.

استاندار قزوین همچنین از رسانه ها خواست تا به سراغ واحدهای تولیدی احیا شده از طریق تسهیلات طرح رونق رفته و با مدیران آن ها به گفت و گو پرداخته تا مردم بهتر در جریان فعالیت های صورت گرفته برای تقویت تولید قرار بگیرند.

همتی همچنین از این مدیران خواست تا آمار و اطلاعات اشتغال های ایجاد شده را در اختیار ائمه جمعه شهرهای استان قرار بدهند.

وی ادامه داد: از دو فرماندار برتر استان و همچنین مدیران دستگاه ها در حوزه اشتغال زایی تجلیل به عمل خواهد آمد.

نماینده عالی دولت در قزوین از فرمانداران خواست تا نسبت به تشکیل نشست های شهرستانی اشتغال به صورت مستمر اقدام و گزارش آن را به استانداری اعلام کنند.

همتی خاطرنشان کرد: همچنین از فرمانداران خواهشمندیم تا به بنگاه های اقتصادی شهرستان ها توصیه کنند تا نیروی کار خود را از جویندگان کار بومی و اهالی استان انتخاب کنند.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با تلاش مدیران دستگاه های اجرایی، بانک ها و بخش خصوصی تعهد اشتغال استان برای سال جاری به طور کامل محقق شود.

استاندار قزوین از مدیران عضو کارگروه اشتغال نیز خواست تا نسبت به موضوع تعدیل نیروی کار حساس بوده و آن را با تدابیر خود کنترل کنند تا مردم با اشتغال های جدید ایجاد شده کاهش بیکاری را احساس و لمس کنند.

همتی در ادامه از علی پرزحمت مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین نیز درخواست کرد تا نسبت به تقویت بخش تحقیق و توسعه در واحدهای تولیدی استان تلاش کند.

وی همچنین خواستار توجه مدیران به ارائه آموزش های مهارتی به جویندگان کار شد و گفت: این موضوع به ویژه برای تقویت مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد باید جدی گرفته شود.

در پایان این جلسه سیاوش طاهرخانی فرماندار شهرستان تاکستان و مدیران کل دستگاه های اجرایی و موسسات مالی و اعتباری و بانک های عامل عضو کارگروه اشتغال استان به بیان گزارش از حوزه عملکرد خود پرداختند.

نظر شما