رییس سازمان جهادکشاورزی قزوین بیان کرد:

ظرفیت بالای قزوین در تولید محصولات کشاورزی

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۳:۳۴:۴۵
کد خبر: ۴۸۰۱۰۷
ظرفیت بالای قزوین در تولید محصولات کشاورزی
علی اکبر متقی فرد گفت: استان قزوین ظرفیت بالایی در زمینه تولید محصولات کشاورزی، دام و طیور دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، علی اکبر متقی فرد رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در بازدید از مجتمع گوشت زیاران اظهار کرد: استان قزوین ظرفیت بالایی در تولید محصولات کشاورزی، دام و طیور دارد که توجه به این امر رشد و توسعه پایدار کشاورزی این استان را به همراه خواهد داشت.

متقی فرد افزود: قزوین با داشتن دشتی مستعد برای فعالیت های دامداری و کشاورزی در مرکز کشور و مجاورت بازار گسترده مصرف گوشت قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: مجتمع گوشت زیاران یکی از طرح های کشاورزی مهم کشور و استان است که با هدف افزایش تولید و تعادل بخشی در تولید گوشت قرمز فعالیت مجدد خود را آغاز کرده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین ضمن تشکر از مدیران و کارشناسان شرکت زیاران سیمرغ که مسوولیت راه اندازی و توسعه این مجتمع را برعهده گرفته اند ابراز کرد: با توجه به کادر مجرب و متخصص که در این زمینه فعالیت می کند انتظار می رود راه اندازی مجتمع شروعی مطلوب در مسیر تولید باشد.

متقی فرد در ادامه بر هماهنگی لازم با دستگاه های ذیربط برای تخصیص تسهیلات مورد نیاز برای راه اندازی فاز جدید این مجتمع تاکید کرد.

وی همچنین از واحدهای پرورش دام، تولید گوشت، خوراک دام، کشتارگاه و سردخانه مجتمع گوشت زیاران بازدید و در جریان روند بازسازی، مرمت و راه اندازی این مجموعه بزرگ قرار گرفت.

مجتمع زیاران در سال۱۳۵۰ تاسیس شد و در سال۱۳۵۶ به بهره برداری رسید و از اوایل مردادماه سال۸۶ در راستای اجرای اصل۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شد که از‌‌ همان زمان مشکلات تولید در این واحد به تدریج خودنمایی کرد که پس از یک دوره نیمه تعطیلی، مجددا طی سال جاری فعالیت خود را آغاز کرد.

این مجتمع با ۲۴۰هکتار مزرعه و تاسیسات صنعتی، دارای ظرفیت سالیانه ۴۹۰هزار گوسفند، گاو و گوساله برای پرواربندی و کشتارگاه صنعتی است.

جهادکشاورزی22

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز