با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور،

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و دادستان نظامی اردبیل معرفی شدند

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۵:۴۹:۱۶
کد خبر: ۴۸۰۲۱۴
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و دادستان نظامی اردبیل معرفی شدند
با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور، «کریم نوروزی» به عنوان رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح اردبیل و «سید محسن قریشی» به عنوان دادستان جدید نظامی استان معرفی شدند.

به گزارش برنا،در مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و سابق سازمان قضایی و دادستان نظامی جدید و سابق استان، رئیس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اردبیل به تعامل مطلوب این سازمان با نیروهای مسلح اشاره کرد.

عبدالله شاکری با تأکید به اینکه در راستای تلاش و کوشش بی‌شائبه این مجموعه و با وجود کمبود قاضی و نیروی انسانی پرونده اختلاس و رشوه وجود ندارد، اضافه کرد: علاوه بر این هیچ پرونده باقی‌مانده که موردبررسی قرار نگرفته باشد، نداریم.

رئیس سابق قضایی نیروهای مسلح استان با تأکید به اینکه تعداد پرونده‌ها از انگشتان دست هم کمتر است، ادامه داد: بخشی از اقدامات این مجموعه در سال‌های اخیر معطوف به تجهیز خانه‌های سازمانی و مهمان‌سراها بود.

به گفته شاکری خانه‌سازمانی به تعداد چهار واحد توسط این مجموعه به اتمام رسیده و علاوه بر این زمین به متراژ پنج هزار مترمربع در شهرک الهیه اختصاص یافته است تا به زودی ساختمان اداری مناسبی برای مجموعه احداث شود.

جرایم نیروهای مسلح عمدتاً جرایم صنفی است

در این مراسم رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اردبیل نیز با تأکید به اینکه نیروی مسلح مقتدر به پاس تعهد و ایمان و اخلاص در کار مقتدر است، اضافه کرد: در واقع سازمان قضایی نیز می‌بایست با درک صحیح از شرایط نسبت به برخورد با مشکلات این حوزه اقدام کند.

کریم نوروزی متذکر شد: کوچک‌ترین جرم در نیروهای مسلح لطمه به شخصیت حقوقی آن‌ها است و به همین دلیل رسیدگی به جرایم می‌بایست با قطعیت همراه باشد.

وی با تأکید به اینکه جرایم نیروهای مسلح بیشتر جرایم صنفی است، اضافه کرد: خیلی از رفتارها ممکن است برای افراد عادی جرم تلقی نشود اما برای نیروهای مسلح به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارند نوعی جرم محسوب می‌شود.

رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصلی‌ترین رسالت خود را حمایت قضایی قانونی از نیروهای مسلح دانست و گفت: در واقع این مهم هیچ منافاتی با  مقابله با جرایم ندارد.

نوروزی با تأکید به اینکه سالم‌ترین ارتش در دنیا ارتش جمهوری اسلامی ایران است، اضافه کرد: تلاش ما ریشه‌کن کردن جرم و تحکیم جایگاه فرماندهی است.

اقتدار نیروهای مسلح برگرفته از اقتدار نظام است

در عین حال دادستان سابق نظامی اردبیل نیز با تأکید به اقتدار مثال‌زدنی نیروهای مسلح متذکر شد: این اقتدار برگرفته از اقتدار نظام است.

فضائل محمدی با بیان اینکه امنیت امروز کشور در سایه اقتدار نیروهای مسلح حاصل شده است، ادامه داد: لازم است با درایت و مدیریت حداکثر تلاش را برای حمایت و پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب به واسطه نیروهای مسلح در پیش گرفت.

در عین حال دادستان نظامی جدید اردبیل نیز سیاست‌های اصلی نظام را حبس زدایی و پیشگیری از جرم عنوان و اضافه کرد: از جمله مهم‌ترین رسالت‌ها پیروی از این دو اولویت است.

سید محسن قریشی از جمله برنامه‌های خود را برگزاری کلاس‌های آگاه‌سازی حقوقی و قضایی، بازدیدهای دوره‌ای از یگان‌های نظامی و انتظامی استان و آموزش مستمر ضابطان قضایی عنوان کرد.

وی افزود: در عین حال تعامل سازنده با نیروهای مسلح و برخورد قاطع با هرگونه تخلفات در دستور کار خواهد بود.


 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز