استاندار آذربایجان شرقی:

دانشگاه آزاداسلامی می‌تواند مسئولیت یک کانون فناوری در استان را بر عهده بگیرد

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۱۳:۲۲:۴۴
کد خبر: ۴۸۲۷۶۴
دانشگاه آزاداسلامی می‌تواند مسئولیت یک کانون فناوری در استان را بر عهده بگیرد
دهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با حضور دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی، دکتر پزشکیان نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و مسئولان این استان برگزار شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در این جلسه مهندس محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از طرح‌های عمرانی واحدهای استان آذربایجان شرقی و پیشرفت آن‌ها ارائه کرد. همچنین درباره استفاده از خوابگاه‌های خالی برای طرح‌های گردشگری بحث و گفت‌وگو شد.

در ادامه پزشکیان پیشنهاد داد ساختار ساختمان‌ها و رشته‌های هر واحد متناسب با توانمندی واحد و آن شهرستان باشد و مطابق با تکنولوژی و مدیریت روز دنیا اداره شود.

همچنین استاندار آذربایجان شرقی درباره این موضوع گفت:‌ ما از دانشگاه آزاد اسلامی برای راه‌اندازی هتل‌های گردشگری حمایت می‌کنیم. این هتل‌ها می‌تواند برای اقشار مختلف و متوسط کاربردی داشته باشد و توسط آن‌ها استفاده شود.

جبارزاده به راه‌اندازی کانون‌های فناوری در استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند مسئولیت یکی از این کانون‌ها را به عهده بگیرد. با توجه به اینکه راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی داخل کلان‌شهرها ممنوع است، کانون‌های فناوری در دانشگا‌ه می‌توانند جایگزین این شهرک‌ها در شهر باشند و از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کنند. دانشگاه آزاد اسلامی نیز می‌تواند با فراهم کردن زیرساخت‌های یکی از این کانون‌های فناوری از منابع ویژه استان بهره‌مند شود.

 

244 رشته‌محل کارشناسی ارشد در استان آذربایجان شرقی راه‌اندازی شده است

دکتر علیرضا وحیدی، رئیس مرکز امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه درباره وضعیت رشته‌ها و اعضای هیات علمی استان آذربایجان شرقی گفت: گسترش رشته‌ها از سال 92 تا 94 تغییرات خوبی در استان داشته است. استان آذربایجان شرقی در سال 92، تعداد 271 رشته کارشناسی ارشد داشته که این تعداد در سال 95 و بعد از ممیزی رشته‌ها به 515 رشته‌محل افزایش داشته است.

وی درباره رشته‌های دکتری تخصصی گفت: در سال 92 کل استان آذربایجان شرقی تنها 10 رشته‌محل دکتری تخصصی داشته که این تعداد تا امسال به 127 رشته دکتری افزایش پیدا کرده که رشد بسیار خوبی است.

وحیدی درباره اعضای هیات علمی گفت: در سال 92 دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی 1720 عضو هیات علمی داشته که با احتساب جذب 45 نفر در سال 95 این تعداد به 1890 عضو افزایش پیدا کرده است. نکته حائز اهمیت در استان آذربایجان شرقی این است که 46درصد اعضای هیات علمی آن استادیار به بالا هستند بنابراین این استان باید برای ارتقای رتبه اعضای هیات علمی خود تلاش کند.

رئیس مرکز امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی باید برای رشته‌هایی که اعضای هیات علمی کم دارند، استاد جذب کند. هم‌چنین طبق بخشنامه‌ای که سال گذشته به همه واحدها ابلاغ شد واحدها نمی‌توانند از مربیان یا دانشجویان دوره دکتری برای مقاطع تحصیلات تکمیلی استفاده کنند.

وی در پایان تاکید کرد همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به رعایت قوانین و بخش‌نامه‌های ابلاغی هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز