شهرستان ری آماده استقبال از جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی (ع)

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۱۰:۳۲:۲۴
کد خبر: ۴۸۲۸۶۳
شهرستان ری آماده استقبال از جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی (ع)
آخرین جلسه هماهنگی ستاد اربعین حسینی در جهت خدمات رسانی مطلوب به زائران و عاشقان جامانده از اربعین حسینی (پیاده روی میدان امام حسین (ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی(ع))روز یکشنبه در شهرستان ری برگزار شد.

عاشقان جا مانده ازاربعین حسینی در کربلا با پیاده روی از میدان امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی(ع) به مصداق این حدیث امام هادی(ع) که فرموده اند: اگر قبرعبدالعظیم(ع) را در شهر خود زیارت کنی، چنان است که گویی امام حسین(ع) را زیارت کرده ای را بجا می آورند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران، معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری شهرستان ری در این جلسه گفت: دستگاه های اجرایی شهرستان ری آمادگی لازم برای ساماندهی زائران و دوستداران اهل بیت(ع) در روزیکشنبه (30 آبان) مصادف با اربعین حسینی دارند.

مهدی مجیدی افزود: ادارات و مدارس طول مسیر پیاده روی اربعین حسینی دایر بوده و انواع خدمات رفاهی مانند آب آشامیدنی و سرویس های بهداشتی را به زائران ارائه می دهند.

وی افزود: ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان با هماهنگی های انجام شده با سپاه اقدام به برگزاری ایستگاه های صلواتی جهت رفاه حال زائران قبله تهران می کنند.

هادی تمهیدی معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان ری نیزدر این جلسه گفت: امسال بر اساس برآورد های صورت گرفته شاهد خیل عظیمی از دوستداران و عزاداران حسینی در شهرستان ری خواهیم بود بر همین اساس تمهیدات امنیتی با هماهنگی سایر دستگاه های مسئول صورت گرفته است.

معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان ری در ادامه این جلسه با اشاره به وجود تعداد زیادی از زائران حسینی در شهرستان ری در روز اربعین گفت: طرح محدودیت ترافیکی از ساعت پنج صبح تا سه بعد از ظهر در خیابان های اطراف حرم اجرا می شود و در صورت صلاحدید پلیس راهور ساعت این طرح افزایش پیدا کند.

محمد رضا طالبی با بیان اینکه مترو شهرستان ری در روز اربعین حسینی صلواتی خواهد بود ادامه داد: جهت رفاه حال زائران علاوه بر مترو 500 اتوبوس و ون در مسیرهای مختلف به زائران خدمات رسانی می کنند.

وی ادامه داد: به طور اختصاصی 50 دستگاه ون وظیفه انتقال عاشقان اباعبدالله(ع) را از مترو شهرری تا حرم عبدالعظیم(ع) بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه بیمارستان های هفت تیر و فیروز آبادی در روز اربعین با افزایش ظرفیت و تخت به صورت رایگان به زائران خدمات رسانی خواهند کرد افزود: چهار دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و تعدادی موتور آمبولانس در محل های نزدیک به حرم مستقر می شوند و وظیفه خدمات رسانی به مصدومان احتمالی را بر عهده دارند.

فرمانده سپاه ناحیه عبدالعظیم حسنی(ع) در ادامه این جلسه در خصوص برپایی ایستگاه های صلواتی گفت: برپایی ایستگاه صلواتی به وسیله دستگاه های دولتی و یا افراد حقیقی باید با هماهنگی سپاه و جانمایی شهرداری صورت بگیرد.

علی طلوعی افزود: برای اینکه زائران ازلحاظ ترافیکی، امنیتی و بهداشتی دچار مشکل نشوند این تصمیم اتخاذ شده است .

وی ادامه داد: دستگاه های دولتی برای برگزاری ایستگاه های صلواتی باید با نماینده سپاه هماهنگ شوند و افراد حقیقی از طریق اداره تبلیغات اسلامی و پر کردن فرم خاص و احراز هویت می توانند اقدام به این کار نمایند.

وی ادامه داد: روز اربعین تیم نظارتی از طرف سپاه، اداره بهداشت و درمان و شهرداری از روند تهیه و توزیع نذورات مردمی در ایستگاه های صلواتی بازدید می کنند .

این جلسه با حضور مهدی مجیدی معاون برنامه ریزی و اداری مالی، هادی تمهیدی معاون سیاسی و انتظامی و محمد رضا طالبی معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان ری، علی طلوعی فرمانده سپاه ناحیه عبدالعظیم حسنی(ع) و مسئولان شهری در فرمانداری شهرستان ری برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز