دادستان قزوین هشدار داد:

جلوگیری از فعالیت بانک ها در صورت عدم رعایت مسائل امنیتی

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۱۵:۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۸۳۰۹۲
جلوگیری از فعالیت بانک ها در صورت عدم رعایت مسائل امنیتی
حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی گفت: از فعالیت بانک هایی که ضوابط اعلام شده توسط پلیس در راستای ارتقای امنیت را رعایت نکنند جلوگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در نشست فوق العاده کمیسیون جرائم خاص استان قزوین با هشدار نسبت به بی توجهی برخی بانک ها به رعایت اصول امنیتی و حفاظتی عنوان کرد: همه صنوف موظف به رعایت مسائل امنیتی و حفاظتی با توجه به حساسیت مشاغل خود هستند که در صورت عدم رعایت این مساله با متخلفین برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی ادامه داد: تاکنون پلیس پیشگیری براساس وظایف ذاتی و دستورالعمل های ابلاغی بارها اقداماتی را برای آگاه سازی صنوف مختلف انجام داده و مشاوره های لازم را به مشاغل مختلف ارائه کرده است.

وی اضافه کرد: مشاوره های ارائه شده از سوی پلیس رایگان و برای تأمین بیش از پیش امنیت مردم است از این رو به هیچ وجه بی توجهی و یا کم توجهی به این قضیه پذیرفتنی نیست.

این مقام قضایی ابراز کرد: اگر افراد حقیقی و حقوقی در خصوص رعایت این مسائل اهمال و سهل انگاری کنند در صورت بروز حادثه و یا جرم باید پاسخگوی قصور خود باشند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد: یکی از مراکزی که در توجه به هشدارهای پلیس کوتاهی کرده بانک ها هستند که البته باید از بانک هایی که در خصوص نصب سیستم های امنیتی اقدام کرده اند تشکر کنیم.

وی اعلام کرد: ممکن است بانک ها ادعا کنند که همه آنها سیستم های دوربین مداربسته و کنترل ورود و خروج و امنیتی اعلامی را فعال کرده اند که این ادعا اگرچه درست است ولی پذیرفته نیست چراکه پلیس پیشگیری برخی سیستم های دیگر را نیز مورد نظر دارد که باید در شعب بانک های نصب و راه اندازی شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: براساس تصمیم اتخاذ شده و هشداری که به مدیران بانک ها داده شده به زودی شعب بانک های فاقد سیستم امنیتی به روز پلمپ می شود.

حجت الاسلام صادقی نیارکی اذعان کرد: با رعایت موارد اعلام شده از سوی پلیس امکان سرقت و یا هر گونه تخلف در بانک ها به شدت کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری سارقان بانک های استان اظهار کرد: خوشبختانه دستگاه قضا و پلیس اشراف اطلاعاتی مناسبی بر استان دارند و فعالیت های مجرمانه به خوبی رصد می شوند.

این مقام قضایی یادآور شد: امروز ناامن کردن استان برای مجرمان سیاست جدی و اساسی دستگاه قضاست تا بتوانیم در این بستر امنیت و آرامش را برای مردم فراهم کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز