به مناسبت هفته کتاب در ماکو و محمدیار

نشست اعضا نوجوان با نویسندگان

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۱۶:۳۰:۳۸
کد خبر: ۴۸۳۱۲۴
نشست اعضا نوجوان با نویسندگان به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماکو و محمدیار برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، در مرکز فرهنگی و هنری ماکو این نشست با حضور حسن نوروزی نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان و استاد ادبیات فارسی و دانش‌آموزان مدرسه محدثه با موضوع« اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی در زندگی» برگزار شد.

نوروزی در این نشست با تأکید بر نقش مطالعه و اهمیت آن در زندگی کودکان و نوجوانان به تشرح انواع مطالعه و نقش آن در زندگی فردی و اجتماعی پرداخت و گفت: دو نوع مطالعه داریم: مطالعه درسی و اجباری و مطالعه غیردرسی و اختیاری که مطالعه درسی منجر به سواد علمی می‌شود و در مطالعه غیردرسی فرد با انسانیت و زندگی آشنا شده و  زیر و بم آن را درک می‌کند و با شکست کمتر مواجه شود.

 وی همچنین کتاب‌های داستان را در رشد ذهنی کودکان تأثیرگذار دانست و افزود: این کتاب‌ها نوع و روش نگریستن به مسائل اجتماعی را در زندگی به کودکان و نوجوان می‌آموزد.

گفتنی است در این نشست 40 نفر از دانش‌آموزان پایه هشتم مدرسه محدثه شهرستان ماکو حضور داشتند.

برگزاری مسابقه خلاصه‌نویسی و آشنایی اعضا با روش صحیح خلاصه‌نویسی از دیگر برنامه‌های این مرکز فرهنگی و هنری در هفته کتاب و کتاب‌خوانی است.

در کانون محمدیار نیز هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی نشستی با حضور عیسی یگانه نویسنده و پژوهشگری از روستای سلدوز در جمع دانش‌آموزان مدرسه 22 بهمن این شهرستان برگزار شد.

بررسی آخرین کتاب این نویسنده نقده‌ای با عنوان« پژوهشی در فرهنگ سولدوز» از برنامه‌های اجرا شده در این ویژه‌برنامه بود.

قرائت آثار ادبی توسط دانش‌آموزان و نقد آن نیز بخشی را در برنامه‌های این نشست به خود اختصاص داد.

مراکز کانون آذربایجان‌غربی همه‌ساله در هفته کتاب و کتاب‌خوانی برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی را برای کودکان و نوجوانان اجرا می کنند.

 

نظر شما