با حضور استاندار صورت گرفت؛

تجلیل از کتابداران و کتاب خوانان برتر استان قزوین

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۱۶:۴۵:۲۸
کد خبر: ۴۸۳۱۲۷
تجلیل از کتابداران و کتاب خوانان برتر استان قزوین
در مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی از کتابداران و کتاب خوانان و مروجان فرهنگ کتابخوانی در استان قزوین تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از  قزوین، بیست و چهارمین دوره مراسم تکریم از مقام کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی با حضور اسماعیل جانعلی پور مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، فریدون همتی استاندار قزوین، مریم بیدخام مدیرکل نهاد بانوان و خانواده استانداری قزوین و رویا  اسماعیلی مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی و کتابداران استان در سالن جلسات کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین برگزار و در خلال آن از کتابداران و کتاب خوانان و مروجان فرهنگ کتابخوانی در استان قزوین تجلیل به عمل آمد.

رویا اسماعیلی مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی قزوین در این مراسم اظهار کرد: کتابداران که از افراد متعهد و متخصص جامعه هستند نقش مهمی در ترویج فرهنگ کتابخوانی بر عهده دارند. 

اسماعیلی افزود: سه عنصر کتاب، کتابدار و کتابخانه برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی دارای اهمیت است که باید به آن توجه جدی شود. 

وی با بیان اینکه دین، تاریخ و فرهنگ در کشور الفتی دیرین با کتاب دارد گفت: کتاب راهگشای بسیاری از جهل ها و به عنوان چراغی روشن برای هدایت بشری است. 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین ادامه داد: نباید به کتاب به عنوان یک وسیله نگاه شود زیرا کتاب سرشار از تجربیات گرانبها است که به خوانندگان خود دانش و آگاهی داده و سطح بینش آنها را ارتقا می دهد. 

اسماعیلی کتاب را از مهمترین عوامل تاثیرگذار در فرهنگ دانست و خاطرنشان کرد: این مقوله مهم فرهنگی در زندگی اجتماعی و فردی افراد بسیار تاثیرگذار بوده و محوریت بسیاری از بسترهای فرهنگی را بر عهده دارد. 

وی در پایان تصریح کرد: باید به سمت تاسیس کتابخانه های دیجیتالی و الکترونیکی حرکت کرده و در این حوزه نیز بستر لازم را برای اقشار مختلف مهیا کنیم. 

در ادامه پخش کلیپ های معرفی نهاد کتابخانه ها در استان قزوین و اهمیت و جایگاه کتاب در جامعه، قرائت متنی زیبا در خصوص جایگاه کتابدار توسط زکیه مهرعلیان کتابدار کتابخانه عمومی اسفرورین و اجرای سخنرانی معرفتی توسط کودک خردسال و عضو کتابخانه از دیگر برنامه های این مراسم بود. 

 در پایان این مراسم از پریسا کهنسال مسئول کتابخانه روستای کلج که عنوان کتابخانه نمونه روستایی کشور را کسب کرده و همچنین مریم حاجی زاده و مهدی امینی 2 کتابخوان جوان و نوجوان برتر کشور تقدیر شد. 

همچنین 10 کتابدار و کتابخوان برتر استان نیز در این مراسم معرفی و با اهدای لوح تقدیر  از آنها تجلیل به عمل آمد. 

کتابخانه ها2

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز