طرح منطقه ویژه اقتصادی بروجرد شاه کلید توسعه

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۱۲:۵۹:۴۲
کد خبر: ۴۸۵۸۶۵
طرح منطقه ویژه اقتصادی بروجرد شاه کلید توسعه
 
شهرستان بروجرد دارای ظرفیت‌های متعددی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری است. این شهرستان از دیرباز تاکنون یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه استان لرستان به شمار رفته و اکنون نیز نقش مهمی در پیشبرد اهداف مسئولان دارد.
به هر حال در دهه‌های گذشته شهرستان بروجرد دارای صنایع بزرگ و متوسطی بوده که شرایط را برای به کارگیری تعداد زیادی از جوانان بروجردی مهیا کرده بودند. اکنون برخی از این واحدها با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند که دستگاه ‌های متولی در حال رسیدگی به این مشکلات و حل آن‌ها هستند.
از سوی دیگر موضوع ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بروجرد از چند سال پیش مطرح شده و حتی تاکنون اقدامات مختلفی نیز در این راستا صورت گرفته است. به عنوان نمونه بخشی از اراضی مورد نیاز این منطقه ویژه اقتصادی برای احداث فرودگاه بروجرد تملک شده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.
با توجه به این که قرار است منطقه ویژه اقتصادی بروجرد در اراضی چند هزار هکتاری احداث شود، برای تحقق این هدف به سرمایه‌گذاری‌های کلانی نیاز است. البته بهترین راهکار برای اجرای این زیرساخت مهم اجرای فاز به فاز آن در چند سال است.
به هرحال اکنون پیگیری‌های زیادی برای تحقق این هدف در دستور کار قرار گرفته و جلسات متعددی نیز با سرمایه‌گذاران مختلف داخلی و خارجی برگزار شده است. امیدواریم پس از جمع بندی‌های صورت گرفته شاهد آغاز عملیات اجرایی این طرح بزرگ در بروجرد باشیم. احداث این منطقه ویژه اقتصادی نه فقط برای شهرستان بروجرد بلکه درکل استان تأثیر ویژه‌ای دارد و می‌تواند زمینه را برای توسعه اقتصادی لرستان مهیا کند.
تاکنون سرمایه‌گذارانی نیز برای حضور در این حوزه ابراز تمایل کرده اند که در انتظار تعیین تکلیف نهایی این موضوع هستیم. از مهم‌ترین مزیت‌های اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی بروجرد احداث فرودگاه این شهرستان در اراضی آن است. از سوی دیگر مناطق ویژه اقتصادی همواره در جذب سرمایه‌گذاران آثار مثبتی دارند. چرا که مشوق‌های ویژه‌ای توسط دولت برای این مناطق تعریف شده است.به عنوان نمونه معافیت‌های مالیاتی، وجود زیرساخت‌های مورد نیاز برای صادرات و واردات کالاها و ده‌ها امکان دیگر از مهم‌ترین ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بروجرد هستند. از تمام ظرفیت خود برای تعیین تکلیف کردن این پروژه استفاده کرده‌ایم و مطمئناً با حمایت مسئولان ارشد استان زمینه برای جذب سرمایه‌گذاران مهیا خواهد شد.
علی کورانی‌فر
فرماندار شهرستان بروجرد

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز