استاندار سیستان وبلوچستان در برنامه پایش:

اختصاص ۳۰ درصد از کل منابع مالی استان به حاشیه نشینی

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۱۴:۲۴:۱۹
کد خبر: ۴۸۵۹۲۹
اختصاص ۳۰ درصد از کل منابع مالی استان به حاشیه نشینی
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای اولین بار در سال 95، ردیف بودجه ای خاص به حاشیه نشینی استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی اوسط هاشمی با حضور در برنامه پایش اجتماعی با تقدیر از نگاه و رصد مقام معظم رهبری در خصوص موضوع اساسی حاشیه نشینی و اراده و عزم جدی دولت در این باره افزود: امروز در مناطق حاشیه نشینی با تضییع حق مردم مواجه هستیم.

هاشمی با اشاره به نبود زیرساخت های مورد نیاز از جمله گازرسانی در بدو ورودش به استان بیان کرد: با ورود جدی در 2 سال نخست مسئولیت ،برنامه ها برای تامین زیرساخت ها معطوف شد تا حق مردم در مسیر عدالت احیا شود.

وی افزود: تا پایان امسال و یا حداکثر تا 12 فروردین 96 مشعل گاز در استان روشن خواهد شد.

استاندار در ادامه بیان کرد: بالغ بر 500 هزار نفر از جمعیت 2 میلیون 600 تا 700 هزار نفر استان حاشیه نشین هستند که این موضوع توجه ویژه را به مناطق حاشیه نشین استان معطوف کرده است.

وی خاطرنشان کرد: 18 سال خشکسالی مداوم، ناامنی ، ساختار ایلی و طایفه ای و نزاع ها از دلایل پیدایش حاشیه نشینی در استان است.

هاشمی در ادامه گفت: 51 درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می دهند که این میزان در کشور 27 درصد است که باید از این فرصت برای بودن بر موضع مولد استفاده کنیم.

وی همچنین از اختصاص 30 درصد از کل منابع مالی استان به حاشیه نشینی خبر داد و گفت: عزم جدی دولت برای ارائه خدمات در همه نقاط استان بخصوص مناطق حاشیه نشین قابل تقدیر است.

استاندار اظهار کرد: با توجه به پراکندگی روستاها در سیستان و بلوچستان می توان با فراهم آوردن امکانات در یک روستا زمینه مهاجرت روستاییان از روستاهای کوچک اطراف آن به روستای مورد نظر را فراهم و از مهاجرت به شهرها و گسترش حاشیه نشینی جلوگیری کرد.

 

نظر شما