وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد؛

دعوت از علما در مراسم افتتاحیه ی پایتخت فرهنگ اسلامی مشهد ۲۰۱۷

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۰۶:۵۴:۱۳
کد خبر: ۴۸۵۹۴۸
دعوت از علما در مراسم افتتاحیه ی پایتخت فرهنگ اسلامی مشهد ۲۰۱۷
ششمین نشست شورای سیاست گذاری پایتخت فرهنگ اسلامی مشهد2017 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار خراسان رضوی و اعضای شورا و در دفتر وزیر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، صالحی امیری، در این جلسه بر تشکیل شورای اطلاع رسانی پایتخت فرهنگ اسلامی تاکید کرد و فعالیت رسانه ای و خبری ویژه برای این رویداد را قابل اهمیت دانست.

 وی اظهار داشت: نشست مشترک مدیران مسوول رسانه ها و خبرگزاری های ملی با موضوع مشهد ٢٠١٧ قبل از مراسم افتتاحیه با هماهنگی معاونت مطبوعاتی  انجام شود و همچنین برای انعکاس رسانه ای افتتاحیه مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی جلسه ای با حضور رییس صدا و سیما برگزار شود تا نسبت به این مهم اقدامات شایسته ای انجام شود.

دکتر صالحی بر برگزاری فاخر مراسم افتتاحیه مشهد ٢٠١٧ تاکید کرد و گفت: علاوه بر نخبگان و شخصیت های فرهنگی و هنری جهان اسلام از علمای دینی و مراجع دینی عظام و همچنین اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز دعوت به عمل آید .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تولید کلیپ ویژه و ماندگار ویژه پخش در مراسم افتتاحیه و رسانه های ملی و شبکه های اجتماعی و برگزاری اولین جشنواره فیلم های بلند دینی جهان اسلام در دهه کرامت، تولید فیلم کوتاه فاخر که تصویر واقعی مشهد را به جهانیان  بازنمایی کند و همچنین پخش فیلم های محمد رسول ا.. و مشابه آن در سینماهای مشهد تاکید کرد.

حجت السلام و المسلمین امینیان دبیر شورای سیاست گذاری مشهد ٢٠١٧ نیز گزارشی از اهم اقدامات انجام شده ویژه را ارائه داد و بر حضور خبرنگاران و رسانه ها و ضرورت انعکاس خبری تاکید کرد.

سید سعید سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم طرح برگزاری افتتاحیه پایتخت فرهنگ اسلامی ارائه کرد و در این خصوص گزارشی داد.

در بخش دیگری از این جلسه پس از گزارش نماینده سازمان برنامه و بودجه مقرر شد در راستای تحقق بند 10 مصوبه 95.5.3 هیات وزیران، بودجه و منابع لازم در لایحه بودجه سال 1396 دولت در قالب ردیف مستقلی با موضوع مشهد 2017م پیش بینی گردد.

در ادامه این جلسه با توجه به ارائه فهرست وظایف و مسئولیت های دستگاه های اجرایی شامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری خراسان رضوی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه، سازمان  فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین کلیات طرح ارائه شده مراسم افتتاحیه مورد تصویب قرار گرفت همچنین تاریخ ٥ بهمن ماه ١٣٩٥ برای برگزاری مراسم افتتاحیه تصویب شد.

 

 

نظر شما