دیدارجانشین پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران با شهردار

افزایش گردشگر با جاذبه‌ها و داشته‌های معنوی و مادی رامنه اصفهان

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۱۵:۰۲:۲۴
کد خبر: ۴۸۵۹۵۶
افزایش گردشگر با جاذبه‌ها و داشته‌های معنوی و مادی رامنه اصفهان
شهردار اصفهان گفت: همشهریان مهربان ارمنی می‌توانند جاذبه‌ها و داشته‌های معنوی و مادی خود را در راستای جذب گردشگران به کار بگیرند تا با همدلی و همگرایی بیشتر شاهد ارتقای کیفیت زندگی در شهر اصفهان باشیم.

به گزارش برنا از اصفهان، سیپان کاشوچیان جانشین پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران با شهردار اصفهان دیدار و گفت‌وگو کرد.

مهدی جمالی‌نژاد در این دیدار ضمن اشاره به ویژگی‌های شهر اصفهان اظهار کرد: محله جلفای اصفهان از زمان جنگ جهانی دوم میزبان افراد جنگ‌زده و مهاجر این دوران بود به گونه‌ای که در حال حاضربه دلیل همین میزبانی گرم مورد تجلیل کشورها قرار گرفته است.  

وی با بیان اینکه رویکرد شهرداری اصفهان توجه به تمام محلات اصفهان همراه با توزیع عادلانه خدمات و امکانات است، تصریح کرد: تمام شهروندان اصفهان از جمله ارامنه شهر برای ما عزیز و محترم هستند و شهرداری این آمادگی را دارد تا کمبودهای محلات ارامنه‌نشین را نیز مانند سایر محلات مرتفع کند تا تمام شهر به شهری پایدار، سبز و دوستدار طبیعت تبدیل شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: با وجود ناامنی‌هایی که در اطراف کشور ما وجود دارد ایران جزیره‌ای امن در میان کشورهایی مانند عراق، افغانستان، پاکستان، یمن، سوریه و غیره است و این موضوع شرایط بسیار مناسبی را برای رشد و ارتقاء گردشگری در کشور ایران به ویژه در اصفهان فراهم آورده است.

 وی با بیان اینکه نقش همشهری‌های ارامنه ما در جذب گردشگر بسیار مهم است، افزود: همشهریان مهربان ارمنی می‌توانند جاذبه‌ها و داشته‌های معنوی و مادی خود را در راستای جذب گردشگران به کار بگیرند تا با همدلی و همگرایی بیشتر شاهد ارتقای کیفیت زندگی در شهر اصفهان باشیم.

جمالی‌نژاد با تاکید بر اینکه طی ماه های اخیر در حدود 300 خانه تاریخی در شهر اصفهان شناسایی شده، بیان داشت: بسیاری از این خانه‌ها در محله‌های ارمنی نشین شهر قرار دارند که این موضوع می‌تواند زمینه مناسبی برای جذب گردشگر فراهم کند.

وی گفت: همچنین اجرای سرمایه‌گزاری‌های مشترک میان اصفهان و ایروان می‌تواند زمینه را برای ارتقای دیپلماسی شهری و اقتصادی میان دو شهر فراهم آورد.

زیبایی‌های ظاهری و ارزش‌های معنوی اصفهان را نصف جهان کرده است

در ادامه این دیدار سیپان کاشوچیان نائب اسقف اعظم و جانشین پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران اظهار کرد: بسیار خوشحالم که در شهری زیبا با مردمانی زیبا زندگی میکنم و خود را از این بابت خوشبخت می‌دانم.

وی با بیان اینکه اصفهان نه تنها با زیبایی‌های ظاهری بلکه با ارزش‌های معنوی نیز نصف جهان است، تصریح کرد: تعجب می‌کنم چگونه شهری که با خشکسالی مواجه است و رودخانه آن خشک شده با چنین سرسبزی زیبایی به حیات خود ادامه می‌دهد. این موضوع بدون شک وجود شهردار و مسئولانی باتجربه را در این شهر می‌رساند.

کاشوچیان ادامه داد: دعا می‌کنم برای این شهر زیبا باران ببارد تا بسیاری از مشکلات اصفهان مرتفع شود. بسیار اطمینان دارم هم جامعه ارامنه و هم شهروندان اصفهان کمک خواهند کرد تا مشکلات خشکسالی برطرف شود.

وی اضافه کرد: شهردار اصفهان کار سختی نسبت به شهرداران شهرهای دیگر دارد چرا که باید وجهه این شهر را حفظ کرده و آنرا ارتقاء دهد.

نائب اسقف اعظم ارامنه و جانشین پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران گفت: من شاهد روابط نزدیک و احترام متقابل ادیان و جوامع مختلف در این شهر بوده‌ام که این موضوع نتیجه رویکرد و عمل مثبت بزرگان و مسئولان شهر است.

 

نظر شما