تاکید استاندار اردبیل بر حمایت از شرکت های دانش بنیان وپارک علم وفناوری

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۱۶:۳۲:۴۷
کد خبر: ۴۸۶۰۰۸
تاکید استاندار اردبیل بر حمایت از شرکت های دانش بنیان وپارک علم وفناوری
استاندار اردبیل در اولین نشست تخصصی مدیران مراکز رشد و فناوری دانشگاه ها وپارک علم وفناوری استان گفت:دانشگاه ها و دستگاه های دولتی مراکز رشد وفناوری ،شرکت های دانش بنیان و پارک علم و فناوری استان را حمایت و پشتیبانی کنند .

به گزارش برنا،

دکتر مجید خدابخش استاندار اردبیل در این نشست که لحظاتی پیش در محل استانداری اردبیل برگزار شد ، گفت: فعالیت پارک علم وفن آوری استان  با گذشت کمتر از 2 سال از ایجاد آن ،رضایت بخش است و ایجاد بیش از 100 شرکت دانش بنیان ، واحد و هسته  رشد و فناوری ،  نشان از فعالیت چشمگیر  مراکز رشد و فناوری و پارک علم و فناوری استان است اما برای رسیدن به نقطه مطلوب و همطراز دیگر استان ها ضرورت دارد، با شتاب بیشتری پیش رود.

 

استاندار اردبیل با بیان اینکه در استان به دنبال اشتغال، تولید علم وخلق سرمایه هستیم و هدف از ایجاد پارک علم وفناوری استان ،ازدیاد ادارات استان نیست، اظهار داشت :باید با استفاده از ظرفیت نخبگان ، فعالیت های دانش بنیان  را به یک فرهنگ تبدیل کنیم و  ایجاد اشتغال و تولید ثروت با مواد اولیه اندک در سایه علم و فناوری را با زبان ساده  به جوانان انتقال دهیم و پارک و مراکز رشد و فناوری با تولید علم ،وسیله ای برای اشتغال جوانان باشد.

 

خدابخش بر پرهیز از موازی کاری در مراکز رشد و فناوری تاکید کرد و گفت:بایدبه جای ایجاد آزمایشگاه های متعدد به تخصصی سازی مراکز و آزمایشگاه ها برنامه ریزی شود.

 

خدابخش گفت:ظرفیت عظیم اینترنت و تولید نرم افزار ، از مهمترین بسترهای تولید علم و تبدیل آن به سرمایه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی بیان داشت: در هر فعالیت، گاهی شکستی هم  هست اما باید جرات ورود به تلاش و کار و روحیه ریسک پذیری در جوانان تقویت شود.

 

استاندار اردبیل برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با قانون کار و بیمه ، توجیه اقتصادی و قانون تجارت و اطلاع رسانی از مزایای ایجاد شرکت های دانش بنیان به تولید کنندگان را خواستار شد وگفت:شرکت های دانش بنیان با استقرار در پارک علم و فن آوری از مزایایقانونی ، معافیت های مالیاتی و همچنین تسهیلات ویژه بانکی برخوردار میشوند.

 

دکتر خدابخش با بیان اینکه ایجاد شهرک های علم وفن آوری در استان های مطرح کشور نشان از موفقیت این گونه مراکز علمی و فناوری  است ،  ابراز امیدواری کرد با توسعه روز افزون مراکز رشد  و پارک علم و فناوری  استان شاهد ایجاد شهرک های علم و فناوری استان باشیم.

 

استاندار اردبیل با تاکید بر ایجاد واحدهای زنجیره ای ومکمل در استان ، اظهارداشت:برخی صنایع در استان ایجاد شده است که نه تنها از ورشکستگی و تعطیلی برخی واحدها جلوگیری کرده بلکه باعث رونق واحد تولیدی دیگر هم شده است.

 

اقبال عباسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع  استاندار اردبیل نیز گفت:نباید رقابت کاذب بین مراکز رشد و پارک علم وفن آوری و دانشگاه ها بوجود آید بلکه دانشگاه ها  با هدایت فارغ التحصیلان و جلب ایده ها در تقویت مراکز رشد وپارک علم وفناوری بکوشند.

 

وی اظهارداشت:امیدواریم با حمایت نمایندگان استان در مجلس ، ردیف اعتباری پارک علم وفناوری استان به تصویب مجلس برسد تا شاهد رشد وشکوفائی پارک علم وفناوری استان در کنار 32 پارک در سطح کشور باشیم.

 

معاون استاندار اردبیل کمک های مالی بلاعوض تا سقف 3000میلیون ریال به شرکت های دانش بنیان را در جهت تقویت وحمایت از این شرکت ها عنوان کرد.

 

دکتر قلی پور، مدیر پارک علم وفناوری استان نیز گزارشی از عملکرد این پارک ارائه کرد وگفت:پارک علم وفناوری استان محرکی برای همه فعالیت های دانش بنیان است وبنا به تاکید مقام معظم رهبری برای تبدیل علم به درآمد تلاش می کند.

 

وی از ایجاد44 شرکت دانش بنیان در پارک علم وفن آوری استان با 349 نفر عضو فعال خبر داد وگفت: تولید علم، فناوری، تجاری سازی، تولید انبوه و بازاریابی از اهداف شرکت های دانش بنیان است .

 

نظر شما