پیکر استاد سلیم موذن زاده اردبیلی در قطعه مفاخر بهشت زهرای اردبیل آرام گرفت

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۱۷:۰۶:۰۹
کد خبر: ۴۸۶۰۱۶
پیکر استاد سلیم موذن زاده اردبیلی در قطعه مفاخر بهشت زهرای اردبیل آرام گرفت
پیکر زنده یاد استاد سلیم موذن زاده اردبیلی پس از تشییع بر دوش جمع کثیری از عاشقان اهل بیت (ع) عصر چهارشنبه در قطعه هنرمندان آرامستان بهشت زهرای اردبیل به خاک سپرده شد.

به گزارش برنا،هزاران نفر از مردم ولایت مدار اردبیل برای شرکت در مراسم تشییع جنازه مرحوم سلیم موذن زاده در هوای پرسوز و سرمای پاییز اردبیل از ظهر امروز در میدان مصلای این شهر حضور یافته بودند.
پیکر استاد سلیم موذن زاده در میان سیل عظیم مردم حسینی اردبیل از مقابل مصلی تا میدان شریعتی این شهر تشییع و از آنجا به آرامستان بهشت زهرا انتقال یافت.
جمع زیادی از عالمان دینی؛ مسوولان و مدیران اداره ها و ارگانها ازجمله آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل ، مجید خدابخش استاندار اردبیل پیشاپیش مردم عزادار در این مراسم حضور یافته بودند.
هیات های عزاداری محله های ششگانه اردبیل که عمری در پای منبر زنده یاد استاد سلیم موذن زاده با نوای توحیدی او در مراسم های سوگواری اهل بیت (ع) و به خصوص سرور آزادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) به سینه زنی و زنجیرزنی پرداخته اند با شرکت در مراسم تشییع پیکر آن مرحوم به شیوه سنتی عزاداری کردند.
نوای ماندگار نوحه زینب زینب استاد موذن زاده اردبیلی بنابر وصیت نامبرده از ابتدای مراسم در فضای شهر طنین ماتم انداخته بود.
در مراسم تدفین استاد موذن زاده تعدادی از نوحه خوانان و شاعران مرثیه پرداز اردبیلی که سال ها از مکتب مداحی منحصر به فرد سلطان الذاکرین سلیم موذن زاده اردبیلی شاگردی نموده اند دقایقی را با مرثیه خوانی هایی با مضمون اینکه این نوکر پیر آستان حسینی امشب میهمان مرید خویش حضرت سیدالشهداء (ع) است خواندند.
شاعر مرثیه پرداز پرآوازه اردبیل استاد سیدتقی سیفی اردبیلی که شعر کم نظیر زینب زینب که شادروان سلیم موذنن زاده با نوای ملکوتی خویش مداحی آن را در دهه 60 اجرا نموده بود در این مراسم دقایقی را به مرثیه خوانی و ازجمله خواندن همان شعر زینب زینب پرداخت.
مراسم شام غریبان و سوم در گذشت شادروان استاد موذن زاده اردبیلی به ترتیب امشب پس از نماز مغرب و عشاء و فردا عصر در مسجد اعظم اردبیل برپا خواهد بود.
زنده یاد استاد سلیم موذن زاده اردبیلی در سال 1315 در محله تازه شهر اردبیل دیده به جهان گشود. از حنجره اعجاب انگیز و خدادادی او که به گفته خویش فقط وقف سیدالشهداء بود بیش از 70 سال در رثای خاندان نبوی و به خصوص سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) به شکل بی وقفه نوحه های سوزناک و ماندگار برخاست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز