فرماندار ویژه شهرستان ری :

مدیر دستگاه دولتی که مانع تولید شود از کار برکنار خواهم کرد

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۱۳:۵۳:۲۰
کد خبر: ۴۸۶۵۳۷
مدیر دستگاه دولتی که مانع تولید شود از کار برکنار خواهم کرد
مسئولان دولتی باید قانون را در جهت رونق و شکوفائی اقتصاد کشور تفسیر و اجرا کنندهدایت الله جمالی پور در جلسه کارگروه ستاد تسهیل شهرستان ری ویژه بررسی مشکلات و رفع موانع شهرک صنعتی شمس آباد گفت : مسئولان دولتی باید قانون را در جهت رونق و شکوفائی اقتصاد کشور تفسیر و اجرا کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ، جلسه کارگروه ستاد تسهیل شهرستان ری با هدف  بررسی مشکلات و رفع موانع شهرک صنعتی شمس آباد با حضور جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، جمعی از مدیران شهرستان ومحمد صالح ضیایی بخشدار فشافویه ، تعدادی از صنعتگران و کارآفرینان شهرک صنعتی شمس آباد در این شهرک برگزار شد.

در این جلسه هدایت اله جمالی پور گفت: هیچ یک از مدیران دستگاه های دولتی در شهرستان ری حق مشکل آفرینی و سنگ اندازی در روند تولید واحدهای صنعتی را به بهانه های مختلف ندارند و در صورت مشاهده شدن چنین تخلفاتی مدیر دستگاه دولتی که مانع تولید شود از کار برکنار خواهد شد.

وی در خصوص پرداخت مالیات از سمت تولیدکنندگان گفت:  نظام مالیاتی کشور باید منطقی و با توجه به شرایط تولید کنندگان از آنان مالیات دریافت نماید و در صورت نیاز تولید کنندگان به زمان فرصت لازم را برای پرداخت مالیات به آنان بدهد و گرفتن مالیات به گونه ای که باعث تعطیلی واحد تولیدی شود ناپسند است.

فرماندار شهرستان اضافه کرد : صنعتگران و کارآفرینان باید در مقابل حقوق مردم و دولت با صداقت عمل کنند و با اعلام دقیق درآمد به دور از هرگونه سند سازی زمینه رشد و توسعه صنعتی کشور را فراهم نمایند.

وی در ادامه با بیان اینکه سیاست های دولت تدبیر و امید بر اساس رهنمون های رهبر معظم انقلاب بنا شده است گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار باید بخش خصوصی از بخش دولتی قوی تر باشد و بایستی از تشکیل نهادهای شبه دولتی را که آفت توسعه هستند جلوگیری بشود  و تمام ظرفیت ها در جهت توسعه بخش خصوصی به کار گرفته شود .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضرنگاه به اقتصاد عالمانه نیست و یک نگاه منفی نسبت به سرمایه دار و کارخانه دار در جامعه وجود دارد تاکید کرد: دستگاه های دولتی در ابتدای تاسیس یک واحد تولیدی طوری عمل می کنند که تمام عوارض و مالیات را از کارآفرین می گیرند و دستگاه های دولتی باید در اجرای قانون و گرفتن عوارض و مالیات تغییر رویه دهند و فرد سرمایه گذار را در ابتدای کار با مشکلات مالی زیادی مواجه نکنند بلکه پس از راه اندازی کامل تولید و رونق واحد تولیدی اقدام به گرفتن حقوق خود نمایند.

در ادامه این نشست کارآفرینان و صنعتگران به پاره ای از مشکلات خود اشاره کردند و گفتند: کمبود خطوط تلفن ثابت، مشکلات مالیات بر ارزش افزوده، نداشتن آب شرب مناسب،  ندادن تسهیلات مورد نیاز با سود مصوب دولتی به صنعت گران از طرف بانک های عامل، تغییر ساختار ورودی شهرک شمس آباد در جهت کم شدن ترافیک صبح گاهی و عصرگاهی و نداشتن تابلو راهنمای شهرک صنعتی شمس آباد در اتوبان قم از جمله این مشکلات بود.

فرماندار ویژه شهرستان ری درپایان این نشست از سه واحد تولیدی ذوب مس، کارتن سازی و پلاستیک سازی بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات این واحد های قرار گرفت.

 

نظر شما