نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین:

مسوولان باید با روحیه بسیجی کار کنند

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۱۰:۵۳:۱۲
کد خبر: ۴۸۶۷۱۱
مسوولان باید با روحیه بسیجی کار کنند
آیت الله عبدالکریم عابدینی گفت: مسوولان باید با روحیه بسیجی در خدمتگزاری به مردم آماده باشند چراکه اختلاس ها توسط مسوولانی صورت می گیرد که روحیه بسیجی ندارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در خطبه های سیاسی نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد با اشاره به تاسیس بسیج به فرمان امام خمینی(ره) اظهار کرد: بهره مندی از تفکر، اندیشه، رفتار و منش بسیجی از مهم ترین شاخصه های بسیجی بودن به شمار می رود که باید مدیران دارای این خصایل اخلاقی باشند.

آیت الله عابدینی با تاکید بر اینکه بسیجی بودن با اسم به دست نمی آید خاطرنشان کرد: با رفتار، اندیشه و افکار است که می توانیم در جرگه بسیجیان حقیقی قرار بگیریم.

وی ادامه داد: بسیجی کسی است که وعده های خدا را باور دارد و برای تحقق آن به میدان می آید و از هیچ کس واهمه ندارد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین یادآور شد: امام خمینی(ره) با توپ، تانک و نیروهای نظامی انقلاب را به پیروزی نرساند بلکه با اندیشه، اراده و عمل بسیجی این امر را محقق کرد.

آیت الله عابدینی اذعان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با تفکر بسیجی این انقلاب را از مرزهای ایران اسلامی عبور داد و زمینه گسترش آن را در فلسطین، لبنان، یمن، سوریه، عراق، بحرین و حتی کشورهای غیر اسلامی هم فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر معنای بسیج را به خوبی درک کنیم می دانیم که هر مسلمانی، چه زن و چه مرد بسیجی است و هر کسی که با قرآن زندگی و به آن عمل کند صاحب روحیه انقلابی، شجاعت و امانت می شود که اینها همه از ویژگی های یک بسیجی می باشد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: نمی شود کسی مسلمان باشد ولی بسیجی نباشد چراکه در غیر اینصورت فقط نام مسلمان را با خود همراه داشته و تا مسلمان واقعی شدن فاصله زیادی دارد.

آیت الله عابدینی اذعان کرد: همین که انسان مسلمان شود و بخواهد بر اساس دستورات دین عمل کند بسیجی است.

وی ادامه داد: بنابراین اگر ما 80میلیون جمعیت داریم در حقیقت 80میلیون بسیجی داریم مگر اینکه برخی بگویند ما هنوز تصمیم نگرفته ایم به اسلام عمل کنیم.

خطیب جمعه قزوین با تاکید بر اینکه همه مسوولان باید بسیجی باشند اظهار کرد: اگر کسی را در نظام اسلامی بخواهیم مسوول کاری کنیم باید حتما بسیجی باشد و از طرفی هم این همه مؤمن، مسلمان و امانت دار در کشور حضور دارند چرا باید به کسانی مسوولیت ها و امانات نظام را بسپاریم که روحیه انقلابی و بسیجی ندارند.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: هر چه خیر و برکت در کشور وجود دارد را مرهون تلاش ها و روحیه بسیجی هستیم و سربلندی امروز نظام اسلامی و کشورهای منطقه به یمن روحیه بسیجی به دست آمده است.

وی گفت: هر چه خوبی در کشور وجود دارد به برکت روحیه بسیجی به دست آمده و هر چه خیانت و ناجوانمردی مشاهده می شود به خاطر عدم توجه به روحیه بسیجی است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ادامه داد: اگر اختلاسی در کشور صورت می گیرد قطعا توسط همان‌ افرادی است که به جای بسیجیان بر مسوولیت ها تکیه و دست به چنین اقداماتی زده اند و به مردم خیانت می کنند.

آیت الله عابدینی اذعان کرد: هر زمان قدرت و تصمیم گیری به کسانی که روحیه بسیجی نداشتند سپرده شد کشور دچار دزدی، اختلاس و خیانت در بیت المال گردید و کسی که خیانت می کند مؤمن و بسیجی نیست و فرقی نمی کند که چه کسی آن را انجام داده باشد.

وی تصریح کرد: پیغمبران(ص)، ائمه اطهار(ع) و رهبران بزرگ دینی همگی دارای روحیه بسیجی بودند و برجستگی بزرگان به بسیجی بودن آن ها بود و هر چه اقتدار و عزت برای جامعه اسلامی ایجاد کردند به خاطر برخورداری از این روحیه می باشد.

خطیب جمعه قزوین به هجرت رسول گرامی اسلام(ص) از مکه به مدینه هم اشاره و خاطرنشان کرد: چهل جنگ جو از چهل قبیله تصمیم داشتند تا با حمله به پیغمبر(ص) ایشان را به شهادت برسانند که امام علی(ع) برای حفظ جان پیغمبر(ص) در رختخواب ایشان خوابیدند و خداوند در این خصوص فرمود برخی ها برای جلب رضای الهی جانشان را با خدا معامله می کنند و خدا نسبت به بندگان مهربان است و اجازه نداد به امیرالمؤمنین آسیبی برسد.

آیت الله عابدینی به انفجار حله عراق هم اشاره کرد و گفت: این انفجار فاجعه ای غم انگیز است که شهادت مظلومانه زائرین اربعین را تسلیت می گوییم.

وی تصریح کرد: برای اینکه اراده الهی محقق و دل هایمان به نور ایمان روشن شود و اعمالمان صالح باشد باید دست یکدیگر را بگیریم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: باید جامعه ای داشته باشیم که الگوی جوامع دیگر باشد و اگر صحبت از بازار و تجارت می شود، بازار و تجارت مسلمین به عنوان بهترین الگو و نمونه معرفی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز